Պատմական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Ռուբեն Մելքոնյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Գյումրիում իշխանությունը հայտնվել է ծուղակում (տեսանյութ) «Տգիտությունից բացի նաև ստորություն է». Լևոն Քոչարյան
24
Կապիկություն ա կոչվում. բունտ է հասունացնում տրանսպորտի թանկացման որոշումը Երևանում (տեսանյութ) Հայկական ամոթ. պետության ղեկին Նիկոլի պես ղեկավար ունենալը տիեզերական մասշտաբի խայտառակություն է․ Անդրանիկ Թևանյան Ամեն բան անելու ենք, որ դեկտեմբերի 24-ի Երևանի ավագանու նիստում կրկին քննարկվի տրասպորտի ուղեվարձի հարցը. Մանուկ Սուքիասյան Տրանսպորտի թանկացումն ու պարգևավճարները. ակցիա Նոր Նորքում (ուղիղ) Սա «նագլի խուժանություն» է․ մարդկանց հաշվին 100 մլն դոլար եկամտով բիզնես են սարքում (տեսանյութ) Փաշինյանը կհեռանա ամենաուշը մինչև 2026 թվականը. Երվանդ Բոզոյան Երևանում հանրային տրանսպորտի ուղեվարձի եռապատիկ թանկացման դեմ «Մայր Հայաստանի» ստորագրահավաքը շարունակվում է «Գերագույն խորհուրդ» պատգամավորական ակումբի նախագահության հայտարարությունը Տիգրան Ավինյա՛ն, հաճելի՞ է, երբ սխալ են զեկուցում ձեզ (տեսանյութ) «Մայր Հայաստանն» ընդդեմ տրանսպորտի թանկացման ստորագրահավաք է իրականացնում․ Yerkir Media-ի ռեպորտաժը Պատերազմ Արցախում
Երգիչ, երգահան, պրոֆեսոր Սամվել Գալստյանը կոչ է անում միանալ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին (տեսանյութ) Դովեղի դպրոցի շինարարության վրա այժմ ընդամենը 5 արաբ բանվոր է աշխատում. Ոսկան Սարգսյան Երկրաշարժ` Ադրբեջանում. ցնցումները Հայաստանի տարածքում ևս զգացվել են Հայաստանում սարսափելի չափերի կոռուպցիա կա. Փաշինյանը «պարոն 100% ստախոսն» է, էդ նոր իմացա՞վ, որ թիմակիցները մարիխուանա ու ավելի ծանր թմրանյութեր են օգտագործում. Կարեն Քոչարյան «Արևմտյան Հայաստանն ու «Արևմտյան Ադրբեջանը» բացարձակապես համեմատելի չեն. Արևմտյան Հայաստանը մեր իրական պատմական հայրենիքն է, կա 4-րդ դարից սկսած». Աշոտ Մելքոնյան Պատմական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Ռուբեն Մելքոնյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Ո՞ւմ է մեղադրում կամ ո՞ւմ վրա է մուննաթ գալիս Նիկոլը, եթե այդ ամենի գլխին կանգնած է ինքը Պիտի խրախուսենք ստրուկների ապստամբությունը. Արմինե Օհանյան Ուկրաինայի պարտությունը ժամանակի հարց է. Հայկ Խալաթյան Կապիկություն ա կոչվում. բունտ է հասունացնում տրանսպորտի թանկացման որոշումը Երևանում (տեսանյութ) Գործող թյուրիմացությունն Արցախը սպանել է, բանակը սպանել է, խորհրդանիշները սպանել է, պատմությունը սպանում է Գյումրիում իշխանությունը հայտնվել է ծուղակում (տեսանյութ) Հայկական ամոթ. պետության ղեկին Նիկոլի պես ղեկավար ունենալը տիեզերական մասշտաբի խայտառակություն է․ Անդրանիկ Թևանյան «Տգիտությունից բացի նաև ստորություն է». Լևոն Քոչարյան Աղազարյանը մինչև երկուշաբթի ուզում է մտածել Ընթացք կտա՞ «թղթապանակներին», թե՞ կբավարարվի պաշտոնազրկումով ՔՊ-ական քաղաքապետի ընտրանեկան բիզնեսում խախտումներ են բացահայտվել Փաշինյանի իշխանությունում հետողորմյա են անում Քյարամյանը հարցաքննվել է Փաշինյանը որոշել է ՔՊ-ականներին բանի տեղ չդնել. արդարադատության նախարարի թատրոնը մի նպատակ ուներ Ո՞վ կդառնա պատգամավոր Փաշինյանը կհրաժարվի Ադրբեջանի դեմ միջազգային հայցերից, եթե կնքվի «խաղաղության պայմանագիր» Սարգիս Գալստյանը դատապարտվեց 18 տարվա ազատազրկման Բռնցքամարտիկ, սպորտի վաստակավոր վարպետ Իսրայել Հակոբկոխյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Ամեն բան անելու ենք, որ դեկտեմբերի 24-ի Երևանի ավագանու նիստում կրկին քննարկվի տրասպորտի ուղեվարձի հարցը. Մանուկ Սուքիասյան Երևանի չբարեկարգված և թանկացող տրանսպորտը (տեսանյութ) «Կարո՞ղ է հելնենք ռադ լինենք»․ Փաշինյանը կամաց-կամաց մոտենում է իրեն․ «Կարճ ասած» Արփի Դավոյանը կնշանակվի ՊՎԾ պետ Հայաստան-Վրաստան. Ազգերի լիգայի խաղարկության փլեյ-օֆֆ-ի վիճակահանությամբ Պուտինի ուղերձը կարող եմ համեմատել Չերչիլի՝ սառը պատերազմին նախորդած ճառի հետ. Էդուարդ Շարմազանով

Փաշինյանի հայտարարության տողատակից պարզ է, որ 2020 թ. ապրիլի 1-ից գազը կթանկանա. կարծում եմ՝ 20 %-ով գինը կարող է բարձրանալ սահմանին. Վահե Դավթյան

Հայաստանի համար գազի գնի բարձրացումն անխուսափելի է: Նիկոլ Փաշինյանի հայտարարության տողատակում ակնհայտորեն տեսնում ենք արձանագրումն այն փաստի, որ 2020 թ. ապրիլի 1-ից մենք ունենալու ենք գազի գնի բարձրացում: Այս մասին Tert.am-ի հետ զրույցում ասաց էներգետիկ անվտանգության փորձագետ, «Մեկ Հայաստան» կուսակցության քաղխորհրդի անդամ Վահե Դավթյանը: Նրա կարծիքով՝ սահմանին գազի գնի բարձրացումը կարող է լինել մոտ 20-ի սահմանում, իսկ բնակիչների վրա ազդեցությունը՝ 7%-ի չափով: «Գազի գնի բարձրացումը, սակայն, ունենալու է մուլտիպլիկատիվ էֆեկտ նաև էլէեկտրաէներգիայի վերջնական սակագնի գոյացման վրա, ինչպես նաև անուղղակիորեն անդրադառնալու է նաև տնտեսության տարբեր ոլորտների կայունությանը: Հարցը դիտարկել միայն այն տրամաբանությամբ, որ ձմռանը ցուրտ է, բնակչությունն ավելի շատ գազ է սպառում և այս միջանկյալ որոշումը կարող է նվազեցնել ռիսկերը, կարծում եմ՝ մակերեսային  մոտեցում է»,- ասում է Վահե Դավթյանը: 

- ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը ռուս լրագրողների հետ հանդիպմանը հայտարարել էր, որ Ռուսական գազի գինը Հայաստանի համար չի բարձրանա մինչև հաջորդ տարվա գարուն: Փոխվարչապետ Մհեր Գրիգորյանն էլ նմանատիպ հայտարարություն էր արել՝ նշելով, որ մինչև ապրիլի 1-ը գազի թանկացման հարց չի քննարկվելու։ Այս հայտարարություններից հետո շատերը ենթադրում են, որ ներկայիս գինը պահպանվելու է մինչև գարուն և դրանից հետո թանկացում է լինելու: Հնարավոր համարո՞ւմ եք այս սցենարը: 

- Դեռ Երևանում կայացած ԵԱՏՄ առաջնորդների ընդլայնված նիստի շրջանակներում ձեռք էին բերվել որոշակի միջանկյալ կոմպրոմիսային պայմանավորվածություններ, որի մասին այս օրերին արդեն հայտարարում են վարչապետը և ոլորտը կարգավորող համապատասխան պաշտոնյաները: Ակնհայտ է, որ տվյալ պահին առկա է քաղաքական որոշում հունվարի 1-ից գազի գինը սահմանին չբարձրացնելու վերաբերյալ, բայց սա կարելի է դիտարկել ընդամենը որպես շատ կարճաժամկետ, տակտիկական քայլ: Ելնելով այն մակրոտնտեսական գործընթացներից, որոնք տեղի են ունենում թե՛ համաշխարհային էներգետիկ շուկայում, թե՛ ռուսական գազի շուկայում, գազի գնի բարձրացումն անխուսափելի է Հայաստանի համար, եթե հարցը դիտարկում ենք զուտ տնտեսական տրամաբանության մեջ: Այստեղ, թերևս, կարող ենք գալ այն եզրահանգմանը, որ հերթական անգամ մենք չկիրառեցինք մեր էներգետիկ դիվանագիտության գործիքակազմը: Զուգահեռներ անցկացնենք Մոլդովայի հետ. նախագահ Իգոր Դոդոնը շաբաթներ առաջ հայտարարեց, որ երկար բանակցությունների արդյունքում ռուսական կողմը որոշում է կայացրել Մոլդովա մատակարարվող գազի գինն իջեցնել՝ սկզբնական փուլում 15 տոկոսով: Դիտարկվում է հունվարի 1-ից ևս մինչև 30 տոկոսով Մոլդովայի համար գազի գինն իջեցնելու հնարավորությունը: Այստեղ ակնհայտ է, որ Մոլդովան դիտարկվում է որպես ԵԱՏՄ և ԵՄ-ն կապող կարևոր օղակներից մեկը, այսինքն՝ հարցին տրվում է զուտ քաղաքական լուծում: Նմանատիպ լուծում տրվում է նաև հայ-ռուսական էներգետիկ կապերին և դրանց կարգավորմանը, սակայն, ցավոք, միմիայն կարճաժամկետ ժամանակահատվածով:

- Ձեր կարծիքով՝ այս կարճաժամկետ հատվածում՝ մինչև 2020 թ. ապրիլ, ռուսական կողմը Հայաստանից ինչ-որ բան ակնկալո՞ւմ է գազի գինը չբարձրացնելու դիմաց: 

- Հավանաբար, ոչ: Եթե խոսքն ինչ-ինչ ենթակառուցվածքների փոխանցման մասին է, ապա նմանատիպ հարց օրակարգում չկա: Սա մի կողմից տակտիկական քայլ է Հայաստանի իշխանությունների համար՝ ձմռան ընթացքում որոշակի սոցիալական կայունություն ապահովելու նպատակով, քանի որ ավելանում է բնական գազի սպառումը՝ հատկապես բնակչության կողմից: Մյուս կողմից սա նաև Ռուսաստանի համար կարելի է դիտարկել որպես տակտիկական քայլ՝ ժամանակ շահելու հայ-ռուսական քաղաքական հարաբերություններում առկա որոշակի խնդիրներին վերջնական լուծում և գնահատական տալու համար:

- Հետաքրքիր էր Նիկոլ Փաշինյանի հայտարարությունը, որ ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինի հետ այս հարցի շուրջ քննարկումների արդյունքում կողմերը պայմանավորվել են, որ սակագինն այնպիսին պետք է լինի, որ չհարվածի Հայաստանի տնտեսությանը: Ի՞նչ կարող ենք ենթադրել Նիկոլ Փաշինյանի այս խոսքից:

- Կարելի է ենթադրել, որ բանակցությունները, որոնք շուրջ մեկ տարի է ընթանում են, չեն բերել վերջանական որևէ արդյունքի: Ակնհայտորեն այս տողատակում մենք տեսնում ենք արձանագրում այն փաստի, որ այնուամենայնիվ 2020 թ. ապրիլի 1-ից, հավանաբար, մենք ունենալու ենք գազի գնի բարձրացում: Կարծում եմ՝ մոտ 20%-ով կարող է լինել բարձրացումը: Ակնհայտ է, որ անգամ գործող գինը, որն առկա է սահմանին, նվազեցնում է Հայաստանի տնտեսական ակտիվությունը և չի կարող խթան հանդիսանալ տնտեսական առաջխաղացումն ապահովելու համար: Ուստի՝ կարծում եմ, որ այսօր բանակցություններն ավելի շատ պետք է տարվեն ոչ թե սահմանին գազի գնի վերանայման, այլ նախևառաջ ներքին սակագների գնագոյացման հարցի շուրջ, որը մի շարք խնդրահարույց կողմեր ունի, սակայն այս հարցը գտնվում է ոչ թե ՌԴ նախագահի, այլ բացառապես ՀՀ կառավարության, «Գազպրոմ Արմենիայի» և ՀԾԿՀ-ի տիրույթում:

- Ձեր նշած հավանական 20 տոկոսը սահմանի՞ն գազի գնի բարձրացմանն է վերաբերում: 

- Բնականաբար, սահմանին գազի գնի բարձրացման մասին է խոսքը: Եթե չլինի քաղաքական որոշում, ապա զուտ տնտեսագիտական տրամաբանությունը, շուկայում առկա միտումերը մեզ հուշում են, որ գնի բարձրացումը կարող է լինել մոտ 20 տոկոսի չափով: Սակայն խոշոր հաշվով, եթե անգամ լինի քաղաքական որոշում սահմանին գինը զսպելու վերաբերյալ, միևնույն է երկրի ներսում այլևս չափազանց դժվար է զսպել սակագների աճը: Այդ իսկ պատճառով անհրաժեշտ է վերադառնալ գնագոյացման մեթոդաբանության հարցին, բանակցությունների սեղանին դնել 2013 թ. գազային համաձայնագրերում ֆիքսված գնագոյացման մեխանիզմներն ու, մասնավորապես,  «Գազպրոմ Արմենիայի» 9% տարեկան եկամտաբերության ներքին նորմայի մասին դրույթը, որը թույլ չի տալիս ողջամիտ սակագնային քաղաքականություն իրականացնել:

- Իսկ բնակիչների վրա այդ 20 տոկոսի ազդեցությունն ինչպիսի՞ն կլինի: 

- Հաշվարկները ցույց են տալիս, որ այդ պարագայում երկրի ներսում մինչև 7 տոկոս սակագնի բարձրացում կարող է լինել: Գազի գնի բարձրացումը ունենալու է մուլտիպլիկատիվ էֆեկտ նաև էլեկտրաէներգիայի վերջնական սակագնի գոյացման վրա, ինչպես նաև անուղղակիորեն անդրադառնալու է տնտեսության տարբեր ոլորտների կայունությանը: ՀՀ էլեկտրաէներգիայի գեներացման շուրջ 40-42 տոկոսը ներկայումս ապահովվում է հենց բնական գազով աշխատող ջերմաէլեկտրակայանների կողմից: Այնպես որ, հարցը դիտարկել միայն այն տրամաբանությամբ, որ ձմռանը ցուրտ է, բնակչությունն ավելի շատ գազ է սպառում և այս միջանկյալ որոշումը, որն ընդունվեց ձմռան համար, կարող է նվազեցնել ռիսկերը, կարծում եմ՝ մակերեսային  մոտեցում է: Հարցը պետք է դիտարկել ավելի համակարգային մակարդակով: Իրականում բնական գազի գինն իր ուղղակի և անուղղակի ազդեցությունն է ունենում առհասարակ ամբողջ տնտեսության վրա, և դա միայն, այսպես ասած, բնակիչների գրպանին կպնելու խնդիր չէ:

Tert.am

Հետևեք մեզ Telegram-ում
Հետևեք մեզ YouTube-ում
Websiite by Sargssyan
Հետևեք մեզ Facebook-ում https://www.facebook.com/ZhamLratvakan