Արդյո՞ք գույքահարկը վտանգում է միան «բնիկ երևանցիների» շահերը
Այս օրերին իրենց «բնիկ երևանցիներ» համարող մի շարք մտավորականներ ահազանգ են հնչեցնում ԱԺ-ի կողմից ընդունված գույքահարկի բարձրացման մասին օրենքի վերաբերյալ: Առաջին հայացքից հասկանալի է նրանց մտահոգությունը այդ օրենքի կիրառման արդյունքում, հատկապես քաղաքակի կենտրոնում բնակվողները կարող են հայտնվել ծանր վիճակի մեջ:
Եթե ավելի պարզ ներկայացնենք հարցը, այդ օրենքի ընդունման արդյունքում Երևանի բնակարանատերերը պիտի մի քանի անգամ ավելի բարձր գույքահարկ վճարեն, քան այսօր վճարում են: Հատկապես այս օրենքից տուժվելու են նրանք , ովքեր ապրում են Երևանի կենտրոնում և Արաբկիր թաղամասում:
Եվ ահա այդ անհանգստությունից ելնելով մի շարք մտավորականներ իրենց ձայնն են բարձրացնում` փորձելով կանխել այդ գույքահարկի բարձրացման մասին օրենքի կիրառումն:
Այստեղ, սակայն ինձ զարմացնում է այդ մտահոգության ձևը, այլ ոչ թե էությունը:
Այս մտավորականներն ներկայանում են` որպես «բնիկ երևանցիներ» կարծես, եթե նրանք լինեին «ոչ բնիկ», ապա այդ դեպքում կարելի էր բարձրացնել գույքահարկը: Բացի այդ նշվում է, որ այս օրենքի արդյունքում «Երևանի կենտրոնի բնակիչները կհայտնվեն անելանելի վիճակում»: Այստեղ նոր հարցադրում է առաջանում, եթե, օրինակ, որոշում կայացվեր, որ Երևանի կենտրոնին այս օրենքը պիտի չանրադառնար, Հրանտ Թոխատյանն ու իր «բնիկ-ընկերները» իրենց բողոքի ձայնը բարձրացնելու՞ էին, թե` ոչ:
Սա շատ կարևոր է հասկանալու համար ոչ միայն իշխանության, այլև հանրության մեջ ապրող մարդկանց որակների ու պատկերացումների մաին: Ի վերջո այս իշխանությունը լուսնից չի իջել Հայաստան: Այն ձևավորվել է 2018-ին ազատ ընտրությունների միջոցով: Այսինքն` այս իշխանությունը այս հասարակության «ծոցից է դուրս եկել»:
Վերը նշված «բնիկների» բողոքը մեկ անգամ վկայում է դրա մասին: Այսինքն` ստացվում է, որ «բնիկ Երևանցիներին» բացի իրենց խնդրից ոչ մեկի հարցը չի հետաքրքրում: Այստեղ է, որ հարց է առաջանում, եթե «բնիկներին» միայն իրենց խնդիրն են հուզում, ինչո՞ւ պիտի մնացած «ոչ բնիկ» քաղաքացիներին «բնիկների» խնդիրը հուզի:
Ժամանակակից աշխարհում ժողովուրդները քաղաքացիական հանրություններ են ձևավորել ընդհանուր քաղաքացիական արժեքների հիման վրա: Այլ ոչ թե միշերտը փորձել է առաջ տանել միայն իրենց շահերը: Ցավոք սրտի Հայաստանում քաղաքացիական հանրություն վերջին 30 տարում այդպես էլ չձևավորվեց, և շուստրի գեղցիական արժեքները գերիշխող մնացին բոլորի և «բնիկների», և «ոչ բնիկների» մոտ: Հայաստանում այդպես էլ չձևավորվեցին իրական քաղաքացիական արժեքներ, որտեղ մարդակենտրոնությունը կլիներ գլխավոր արժեքը: Այդ իսկ պատճառով էլ մենք այսօր ունենք այն ինչ ունենք:Եվ բոլոր նմանատիպ բողոքները վերջում դառնում են «դեմ եմ»-ի նման մի երևևույթ, որից էլ ծնվում են «ՕԵԿ»-ներ և «Լուսավորեր»: Այլ երկրներում որտեղ ձևավորվել են իրական քաղաքացիական հանրություններ պայքարը տարել են ոչ թե առանձին վերցրած մի շերտի անունից, այլ բոլոր շերտերի շահերի համադրությամբ են պայքար տարել: Այդ իսկ պատճառով էլ նրանց մոտ առաջ են եկել իրական, այլ ոչ թե արհեստածին քաղաքական ուժեր: Դրա համար էլ նրանք այսօր ունեն քաղաքացիական իրական հանրություններ, որտեղ արդեն տարատեսակ «ֆյուրերների» և «դուչեների» ի հայտ գալը հնարավոր չէ:
Մեզ մոտ ամեն ինչ ընթանում է գավառական և արհեստածին մակարդակով:Կոշկակարները պայքարում են միայն իրենց շահերի համար, մսավաճառները` իրենց, «բնիկ երևանցիները»` իրենց: Դրա համար էլ երկրում չի ձևավորվում իրական քաղաքացիական հանրություն:
Իհարկե չհաշված այն ցեխավիկների խմբերին, որոնք տասնյակ տարիրներ «աշխատելով» դրսի հիմնադրամներում իբր քաղաքացիական արժեքները առաջ քաշելով, փաստացի, Հայաստանում զբաղված էին հայտնի շրջանակների կողմից 5-րդ շարասյան ձևավորմամբ, լուծելու համար Հայաստանի հանրության ոչ մի կապ չունեցող, բայց ազգային շահերին լրջորեն վտանգող խնդիրները:
Սակայն դա արդեն, ինչպես ասում են, բոլորովին այլ թեմա է, որին կանրադառնանք մեկ ուրիշ անգամ:
Դավիթ Մկրտչյան