Stratfor-ը չի հավատում Փաշինյանին Թալանը նաև «Tell Cell»-ի միջոցով են իրականացնում (տեսանյութ) Քաղաքացիներն իրենց վրդովմունքն են արտահայտում Երևանում տիրող քաղաքային տրանսպորտի վիճակի մասին
9
Հայաստանի գործող ռեժիմը մնացել է հին աշխարհում, չի հասկանում, թե ինչ է կատարվում, այսինքն ադեկվատ չի. Ստեփան Դանիելյան Ալիևը պաշտոնապես պատերազմի անոնս արեց․ Երվանդ Բոզոյան (տեսանյութ) Նոր պատերազմ կամ նոր իշխանություն (խաղաղություն)․ Փաշինյանի հեռացման հրամայականը․ Անդրանիկ Թևանյան «Հանրային տրանսպորտում տիրող իրավիճակը մղձավանջային քաոս է»․ Սոնա Աղեկյան Մենք կարող ենք ապրել առանց խաղաղության պայմանագրի. Ալիև «Զանգեզուրի միջանցքը» պետք է բացվի և կբացվի. Ալիև Եթե լիներ արդարադատություն, էս գործը իրավունք չուներ լինել դատարանում․ Լևոն Քոչարյան Սերժ Սարգսյանը պայմանագիր է կնքել Նիկոլ Փաշինյանի հետ․ մարդը իր միլիարդների հարցն է լուծում (տեսանյութ) Սերժ Սարգսյանի՝ նիկոլաբարո ստի, կեղծիքի ու չարիքի կայսրության մասին (տեսանյութ) «Զանգեզուրի միջա՞նցք», թե՞ բեռնատարների վառելիքի խնդիր. իրականում ի՞նչ է ասել Իրանի ԱԳՆ ներկայացուցիչը Պատերազմ Արցախում
Հայաստանի գործող ռեժիմը մնացել է հին աշխարհում, չի հասկանում, թե ինչ է կատարվում, այսինքն ադեկվատ չի. Ստեփան Դանիելյան Ունենալու ենք աղքատության էլ ավելի վատ պատկեր, եթե այսպես շարունակվի.Վարդան Արամյան Իսկ եթե դա տեղի չունեցավ, ապա Արցախը վեր է ածվելու դժոխքի. Տեր Վրթանես Ալիևն ու Նիկոլը պատրաստվում են Հայաստանի առաջիկա ընտրություններին․ «Կարճ ասած» Զորեղ կամքով, հույսով և հավատքով դիմակայել առկա բոլոր փորձություններին ու դժվարություններին․ Վեհափառ Փաստաբանները՝ ընդդեմ հարկային օրենսգրքում փոփոխությունների Stratfor-ը չի հավատում Փաշինյանին «Մեկը պատերազմ է պատրաստում, մյուսը՝ փախուստ ու ալիբի». Բենիամին Մաթևոսյան «Գուցե նման հայտարարություններն արվում են, որ կոշտ պատասխան տանք, հետո կրակոց լինի և էսկալացիա»․ Արարատ Միրզոյան Թալանը նաև «Tell Cell»-ի միջոցով են իրականացնում (տեսանյութ) Ալիևը պաշտոնապես պատերազմի անոնս արեց․ Երվանդ Բոզոյան (տեսանյութ) «Նիկոլն ուզում է ասել՝ թո՛ղ ադրբեջանցիները Նախիջևան ՀՀ տարածքով գնան, մենք էլ Նախիջևանի տարածքով Մեղրի կգնանք»․ Կարեն Վրթանեսյան Հայաստանից ադրբեջանցիները հեռացել են բավականին քաղաքակիրթ ճանապարհով․ Արարատ Միրզոյան. Տեսանյութ Փաշինյանն Ալիևի սակրալ զոհն է, որ պատերազմի «լեգիտիմ» առիթ է դառնալու Մինչ Ղարաբաղյան 2-րդ պատերազմը, 4 գյուղերի «վերադարձի» հարցը որևէ իմաստ չուներ․ Ալիև Իրանի Ազգային անվտանգության բարձրագույն խորհրդի քարտուղարը կհանդիպի Փաշինյանի և Ալիևի հետ. ԻՌՆԱ ՔՊ վերնախավը Հայաստանը դրել է Ալիևի միակողմանի թելադրանքի ներքո. Արման Թաթոյան Ձվածեղային բլոգեր-հեծանվավար Փաշինյանի «հեզաճկուն» արձագանքն Ալիևին Նոր պատերազմ կամ նոր իշխանություն (խաղաղություն)․ Փաշինյանի հեռացման հրամայականը․ Անդրանիկ Թևանյան Թուրքիային հանձնվելը լուծում չէ, դանդաղ մահ է. Ռուբեն Մելքոնյան Քաղաքացիներն իրենց վրդովմունքն են արտահայտում Երևանում տիրող քաղաքային տրանսպորտի վիճակի մասին «Ասեք, կանենք» 9%-անոցներն ամեն ինչ անում են, որ քաղաքացիների կյանքն ավելի դժվարացնեն Խրախուսել հասարակության ինքնուրույնացման ճանապարհը Սերժ Սարգսյանի քարոզչական տակտիկան հասկանալի է «Հանրային տրանսպորտում տիրող իրավիճակը մղձավանջային քաոս է»․ Սոնա Աղեկյան ««Խաղաղության օրակարգ» և «իրական Հայաստան» օրակարգերը մեռելածին են». Վարուժան Դանիելյան «Ալիևի սպառնալիքները նույն բանի մասին են, ինչ մենք լսում ենք տիկ-տոկի դասախոսություններից»․ Անժելա Էլիբեգովա Ալեն Սիմոնյանի համար նախատեսված կառավարական տանը կինն ու երեխաներն են ապրում ՊՆ աշխատակիցներն ահազանգում են Փաշինյանը դեմ առ դեմ կհանդիպի՞ դատավորներին, թե՞ կխուսափի

Ինչպե՞ս և ովքե՞ր են կառուցել Հայոց ցեղասպանության զոհերի հուշահամալիրը. ֆոտոշարք

Հայոց ցեղասպանության զոհերի հուշահամալիրի կառուցումը

 

Նախագիծը՝ 1965 թ.
Շինարարության սկիզբը՝ 1966 թ.
Շինարարության ավարտը՝ 1967 թ.
Նախագծի հեղինակներ՝ ճարտարապետներ Ա. Թարխանյան, Ս․ Քալաշյան, կոնտրուկտոր՝ Ս․ Բաղդասարյան
Համակարգող՝ ՀԿԿ Կենտկոմի առաջին քարտուղարներ Յ.Ն. Զարոբյան, Ա.Ե․ Քոչինյան,
Կառուցող՝ «Ерхимстрой» տրեստ

Եղեռնի հուշահամալիրը նվիրված է 1915թ․-ին Օսմանյան կայսրությունում Հայոց ցեղասպանության զոհերի հիշատակին: Ըստ հուշարձանի հեղինակների, այն պետք է լիներ «անմեղ զոհերի հիշատակին նվիրված պատարագ և, միևնույն ժամանակ, պատգամ մեզ՝ վերապրածներիս համար։ Այն պետք է հասկանալի լիներ բոլորին՝ անկախ նրանց ազգությունից կամ կրոնական դավանանքից, և վերջապես, այն պետք է դառնար կենտրոն, որտեղ պետք է փաստագրվեն և հրատարակվեն Հայոց ցեղասպանության պատմական փաստերը»:

1921 թ․-ին Հայաստանում Խորհրդային իշխանություն հաստատումից հետո Հայոց ցեղասպանության հարցի բարձրաձայնումն արգելված էր իշխող Կոմունիստական կուսակցությայն կողմից։ «Լռության դավադրությունը» ընդհատվեց 1965թ․-ի ապրիլին, երբ մեծ ողբերգության օրվա 50-ամյա տարելիցի կապակցությամբ Երևանում տեղի ունեցան զանգվածային խաղաղ բողոքի ցույցեր։ Համազգային հայկական շարժման ճնշման ներքո ԽՍՀՄ ղեկավարության կողմից որոշում ընդունվեց կառուցել Ցեղասպանության զոհերի հիշատակը հավերժացնող հուշահամալիր։

Սկզբում Հայաստանի կառավարությունը մրցույթին հրավիրեց մասնակցելու յոթ ճարտարապետների՝ Ջիմ Թորոսյանին, Ռաֆո Իսրայելյանին, Սպարտակ Կնտեղցյանին, Ստեփան Քյուրքչյանին, Մակաբ Մանվելյանին, Սարգիս Գուրզադյանին և Արթուր Թարխանյանին: Առաջարկած նախագծերից ոչ մեկը չգոհացրեց մասնագիտական ժյուրիին, որի կարծիքով հեղինակները չէին կարողացել իրենց նախագծերում արտացոլել ազգի վերածննդի թեման: Այդ իսկ պատճառով կառավարությունն անցկացրեց բաց մրցույթ, որին ներկայացվեց 78 նախագիծ, սակայն մասնագիտական ժյուրին կրկին չկարողացավ որոշել մրցույթի հաղթողին: Հաղթողին որոշելու համար երկրի ղեկավարությունը ստիպված էր անմիջականորեն մասնակցել ժյուրիի աշխատանքներին։ Արդյունքում, մրցույթի եզրափակիչ փուլի անցած ութ նախագծերից ընդունվեց ճարտարապետներ Արթուր Թարխանյանի և Սաշուր Քալաշյանի կողմից ներկայացված նախագիծը։

Ծիծեռնակաբերդի հուշարձանի կառուցումը վերածվեց համազգային իրադարձության: Հուշահամալիրի հանդիսավոր բացումը տեղի ունեցավ 1967 թ․ նոյեմբերի 29-ին: Աշխարհասփյուռ հայության համար այն դարձել է ուխտագնացության, իսկ բարձրաստիճան հյուրերի և արտասահմանյան պատվիրակությունների համար՝ պարտադիր այցելության վայր։

Հուշարձանը տեղակայված է Ծիծեռնակաբերդի բարձունքի վրա (Ծիծեռնակների ամրոց), որտեղից հիասքանչ տեսարան է բացվում դեպի Հայաստանի մայրաքաղաք և բիբլիական Արարատ: Հուշարձան-համալիրը բաղկացած է երեք առանձին կոթողներից՝ հուշահամալիր, հուշակոթող և հուշապատ, որոնց չափերն ու տեղակայումը պայմանավորված են երկրաչափական կառուցվածքի որոշակի օրինաչափություններով։

110 մետր երկարությամբ լայնարձակ ծառուղին տանում է մինչև ընդարձակ ստիլոբատը (հարթակը, 87մ x 52մ): Ստիլոբատի կենտրոնում հուշահամալիրն է իր տասներկու բազալտե թեքադիր մույթերով, որոնք խոնարհված են դեպի կենտրոնում վառվող հավերժական կրակը: Դեպի հուշահամալիր ստիբոլատի մակարդակը բարձրանում է՝ առավել մոնումենտալություն հաղորդելով հուշարձանին։ Ծառուղու ձախ կողմում, դեպի հուշահամալիր ձգվող երկար պատի վրա փորագրված են Արևմտյան Հայաստանի հայկական բնակավայրերի պատմական անունները, որտեղ ցեղասպանության ընթացքում տեղի են ունեցել հայերի ջարդերը։ Հուշահամալիրի աջ կողմում վեր է խոյանում 44-մետրանոց հուշասյունը, որը խորհրդանշում է պատմականորեն բաժանված հայ ազգի վերածնունդն ու նրա ապագա միավորումը: Կոթողի ներսում տեղադրված լույսերը գիշերային ժամերին լուսավորում են հուշասյունը։

Հուշահամալիրի մույթերի ստորին տրամագիծը 30 մետր է, վերինը՝ 15 մետր։ Մույթերի բարձրությունը 7.5 մետր է, թեքության արտաքին անկյունը կազմում է 45, ներքինը՝ 60 աստիճան: Մույթերի միջև ընկած բարձր սանդուղքները տանում են դեպի հիշատակի սրահ, որը տեղակայված է ստիլոբատի մակարդակից 1.5 մետր խորության վրա: Հիշատակի սրահի տրամագիծը 24 մետր է: Կենտրոնում՝ հսկա քարե օղակում տեղակայված բրոնզե ջահում վառվում է հավերժական կրակը, որն էլ շրջապատված է 5 մետր տրամագիծ ունեցող պղնձի դրոշմաքանդակով։ Հիշատակի սրահը ստեղծում է արտաքին միջավայրից մեկուսացված լինելու զգացողություն, ինչն էլ թախծոտ մեղեդու հնչյունների ներքո հուզական խոր ներգործություն է ունենում ներկաների վրա։

1995 թ. ապրիլի 24-ին, Հայաստանի հանրապետության անկախության ձեռք բերումից 4 տարի անց բացվեց Հայոց ցեղասպանության թանգարան-ինստիտուտը։ Եվս մեկ կոթող եկավ համալրելու Հայոց ցեղասպանության զոհերի հիշատակին նվիրված հուշահամալիրը: Այս նախագծի հեղինաներն էին ճարտարապետներ Սաշուր Քալաշյանը և Լյուդմիլա Մկրտչյանը:

Լուսանկարները՝ Հայոց ցեղասպանության թանգարան-ինստիտուտի կայքից

#ArmenianGenocide

Արթուր Թարխանյան կենտրոն

Հետևեք մեզ Telegram-ում
Հետևեք մեզ YouTube-ում
Websiite by Sargssyan
Հետևեք մեզ Facebook-ում https://www.facebook.com/ZhamLratvakan