Պատմական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Ռուբեն Մելքոնյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Գյումրիում իշխանությունը հայտնվել է ծուղակում (տեսանյութ) «Տգիտությունից բացի նաև ստորություն է». Լևոն Քոչարյան
24
Կապիկություն ա կոչվում. բունտ է հասունացնում տրանսպորտի թանկացման որոշումը Երևանում (տեսանյութ) Հայկական ամոթ. պետության ղեկին Նիկոլի պես ղեկավար ունենալը տիեզերական մասշտաբի խայտառակություն է․ Անդրանիկ Թևանյան Ամեն բան անելու ենք, որ դեկտեմբերի 24-ի Երևանի ավագանու նիստում կրկին քննարկվի տրասպորտի ուղեվարձի հարցը. Մանուկ Սուքիասյան Տրանսպորտի թանկացումն ու պարգևավճարները. ակցիա Նոր Նորքում (ուղիղ) Սա «նագլի խուժանություն» է․ մարդկանց հաշվին 100 մլն դոլար եկամտով բիզնես են սարքում (տեսանյութ) Փաշինյանը կհեռանա ամենաուշը մինչև 2026 թվականը. Երվանդ Բոզոյան Երևանում հանրային տրանսպորտի ուղեվարձի եռապատիկ թանկացման դեմ «Մայր Հայաստանի» ստորագրահավաքը շարունակվում է «Գերագույն խորհուրդ» պատգամավորական ակումբի նախագահության հայտարարությունը Տիգրան Ավինյա՛ն, հաճելի՞ է, երբ սխալ են զեկուցում ձեզ (տեսանյութ) «Մայր Հայաստանն» ընդդեմ տրանսպորտի թանկացման ստորագրահավաք է իրականացնում․ Yerkir Media-ի ռեպորտաժը Պատերազմ Արցախում
Երգիչ, երգահան, պրոֆեսոր Սամվել Գալստյանը կոչ է անում միանալ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին (տեսանյութ) Դովեղի դպրոցի շինարարության վրա այժմ ընդամենը 5 արաբ բանվոր է աշխատում. Ոսկան Սարգսյան Երկրաշարժ` Ադրբեջանում. ցնցումները Հայաստանի տարածքում ևս զգացվել են Հայաստանում սարսափելի չափերի կոռուպցիա կա. Փաշինյանը «պարոն 100% ստախոսն» է, էդ նոր իմացա՞վ, որ թիմակիցները մարիխուանա ու ավելի ծանր թմրանյութեր են օգտագործում. Կարեն Քոչարյան «Արևմտյան Հայաստանն ու «Արևմտյան Ադրբեջանը» բացարձակապես համեմատելի չեն. Արևմտյան Հայաստանը մեր իրական պատմական հայրենիքն է, կա 4-րդ դարից սկսած». Աշոտ Մելքոնյան Պատմական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Ռուբեն Մելքոնյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Ո՞ւմ է մեղադրում կամ ո՞ւմ վրա է մուննաթ գալիս Նիկոլը, եթե այդ ամենի գլխին կանգնած է ինքը Պիտի խրախուսենք ստրուկների ապստամբությունը. Արմինե Օհանյան Ուկրաինայի պարտությունը ժամանակի հարց է. Հայկ Խալաթյան Կապիկություն ա կոչվում. բունտ է հասունացնում տրանսպորտի թանկացման որոշումը Երևանում (տեսանյութ) Գործող թյուրիմացությունն Արցախը սպանել է, բանակը սպանել է, խորհրդանիշները սպանել է, պատմությունը սպանում է Գյումրիում իշխանությունը հայտնվել է ծուղակում (տեսանյութ) Հայկական ամոթ. պետության ղեկին Նիկոլի պես ղեկավար ունենալը տիեզերական մասշտաբի խայտառակություն է․ Անդրանիկ Թևանյան «Տգիտությունից բացի նաև ստորություն է». Լևոն Քոչարյան Աղազարյանը մինչև երկուշաբթի ուզում է մտածել Ընթացք կտա՞ «թղթապանակներին», թե՞ կբավարարվի պաշտոնազրկումով ՔՊ-ական քաղաքապետի ընտրանեկան բիզնեսում խախտումներ են բացահայտվել Փաշինյանի իշխանությունում հետողորմյա են անում Քյարամյանը հարցաքննվել է Փաշինյանը որոշել է ՔՊ-ականներին բանի տեղ չդնել. արդարադատության նախարարի թատրոնը մի նպատակ ուներ Ո՞վ կդառնա պատգամավոր Փաշինյանը կհրաժարվի Ադրբեջանի դեմ միջազգային հայցերից, եթե կնքվի «խաղաղության պայմանագիր» Սարգիս Գալստյանը դատապարտվեց 18 տարվա ազատազրկման Բռնցքամարտիկ, սպորտի վաստակավոր վարպետ Իսրայել Հակոբկոխյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Ամեն բան անելու ենք, որ դեկտեմբերի 24-ի Երևանի ավագանու նիստում կրկին քննարկվի տրասպորտի ուղեվարձի հարցը. Մանուկ Սուքիասյան Երևանի չբարեկարգված և թանկացող տրանսպորտը (տեսանյութ) «Կարո՞ղ է հելնենք ռադ լինենք»․ Փաշինյանը կամաց-կամաց մոտենում է իրեն․ «Կարճ ասած» Արփի Դավոյանը կնշանակվի ՊՎԾ պետ Հայաստան-Վրաստան. Ազգերի լիգայի խաղարկության փլեյ-օֆֆ-ի վիճակահանությամբ Պուտինի ուղերձը կարող եմ համեմատել Չերչիլի՝ սառը պատերազմին նախորդած ճառի հետ. Էդուարդ Շարմազանով

Վեց խորհուրդ Նիկոլ Փաշինյանին՝ տնտեսության զարգացման վերաբերյալ

Փաշինյանի երեկվա ֆեյսբուքյան ուղիղ եթերը նվիրված էր Հայաստանի տնտեսական զարգացման հեռանկարին: Անկասկած նման ելույթները անչափ կարևոր են հասկանալու համար, թե որն է լինելու երկրի զարգացման տնտեսական տեսիլքը: Փաշինյանն իր ելույթում ընդհանուր տեսքով ներկայացրեց դա, սակայն դա քիչ է հանրության համար՝ հստակ հասկանալու, թե ինչպիսին պետք է լինի երկրի քաղաքականությունը, և ինչպես պիտի արձագանքի այդ քաղաքականությանը կոնկրետ քաղաքացին:

Փաշինյանն ասում է, որ գլխավոր խնդիրը պետք է լինի արտահանման ոլորտների խրախուսումը, քանզի մեր շուկան շատ փոքր է: Հարյուր տոկոսով ճիշտ մոտեցում է, սակայն ինչպես դա իրականացնել, դրա պատասխանը դեռ չկա: Մինչդեռ լուծումները տեսանելի են նույնիսկ անզեն աչքով:

Խորհուրդ առաջին

Չխրախուսել ձախակողմյան տրամադրություններ բնակչության մոտ գործարար մարդկանց հանդեպ: Այսօր այդպիսի միտումներ երկրում կա:

Խորհուրդ երկրորդ

Բարենպաստ մթնոլորտ ձևավորել դրսի ներդրողների հանդեպ, հատկապես երբ խոսքը գնում է երկրից արտահանման ոլորտներին: Մեր մոտ այսօր դրսի ներդրողներ գրեթե չկան, և դա լավ չէ: Բացի այդ, մեզ մոտ չկա կապիտալի շուկա, որը ուղենիշ կհանդիսանար դրսի ներդրողների համար:

Խորհուրդ երրորդ

Բարենպաստ բիզնես միջավայրի համար անհրաժեշտ են կոնկրետ հարկային դրույքաչափերի փոփոխություններ, առանց որոնց երկրի բիզնեսը չի աշխուժանա: Ավելին, այդ դրույքաչափերի փոփոխությունը պետք է համեմատելի լինի մեր հարևանների հետ: Եվ հաշվի առնելով այս ամենը առաջարկում ենք ԱԱՀ-ը 20 տոկոսից իջեցնել մինջև 17 տոկոս, իսկ շահույթահարկը՝ մինչև 15 տոկոս: Իհարկե Ջանջուղազյանը կասի, որ բյուջեում փող չկա, և չի կարելի այդ քայլին գնալ, բայց մեր հարևան վրացիները այդ քայլերին գնացել են և արդյունքում միայն տուրիզմից նրանք տարեկան ունեն ավելի քան 1,5 մլրդ դոլարի եկամուտ: Իսկ մեր մոտ 25 տարի «ջանջուղազյանները» նույն երգն են երգում, դրա համար էլ երկրում հեղափոխություն եղավ:
Ճիշտ էք ասում, որ հանքարդյունաբերությունը չպետք է լինի մեր երկրի «շոգեքարշը», սակայն քանի դեռ նոր ավելի հեռանկարային «շոգեքարշեր» չենք ստեղծել /տուրիզմ, բարձր տեխնոլոգիաներ, և այլն/ չենք կարող հրաժարվել դրանից, քանզի «չի կարելի մորթել այն կովին, որը կաթ է տալիս», սա դասագրքային ճշմարտություն է: Իսկ այսօր հանքարդյունաբերությունը տալիս է բյուջեի ավելի քան 10 տոկոսը, ինչը համաձայնվեք, որ լուրջ ցուցանիշ է: Բացի այդ, այն «նավթային ասեղի» դեր չի կատարում տնտեսության համար: Այնպես որ այս ոլորտի դեմ հասարակական տրամադրությունները պետք է մարվեն, իհարկե լուծելով նաև էկոլոգիական անվտանգության բոլոր խնդիրները: «Նաիրիտի» օրինակը մեզ բոլորիս պետք է դաս լինի, որ չխրախուսվեն նորօրյա «խաչիկստամբոլցյանները», դա խիստ վնասակար է երկրի համար:

Խորհուրդ չորրորդ

Մեզ մոտ վերջապես պետք է ստեղծվի կապիտալի շուկա: Առանց այս կարևորագույն գործիքի հնարավոր չի լինի ձևավորել թափանցիկ տնտեսական համակարգ: Բացի այդ, այս պարագայում հնարավոր կլինի «փոքր գումարներ» ներդնել տնտեսության տարբեր ոլորտներում: Ընդ որում, դրանց քանակը կարող է լինել չափազանց մեծ: Բացի այդ, միջին խավը ներգրավված կլինի նաև խոշոր ընկերությունների մեջ, բաժնետոմսերի տեսքով: Հենց դա է քրեաօլիգարխիկ համակարգի իրական ալտերնատիվը:
Օրինակ մի շարք բանկեր, «Լիդիան Արմենիան», և էլի մի շարք ընկերություններ հենց այդ սկզբունքով են աշխատում: Եվ նրանց պետք է խրախուսել: Միմիայն այդ քաղաքականությամբ մենք կարող ենք անցում կատարել «քրեաօլիգարխիկ կապիտալիզմից» դեպի «ժողովրդական կապիտալիզմի», որն էլ իր հերթին կդառնա «թավշյա հեղափոխության» իրական տնտեսական հենարանը: Այս իմաստով մենք պետք է մերժենք և քրեաօլիգարխիային, և պոպուլիզմին: Միմիայն այդ ճանապարհով մենք կհասնենք մեր բաղձալի նպատակներին:

Խորհուրդ հինգերորդ

Փաշինյանը նշեց, որ պետք է խրախուսվի նաև փոքր, կամ՝ միկրո բիզնեսը: Սա իհարկե լավ է, սակայն 24 մլն շրջանառությունը շատ քիչ է: Համեմատենք մեր հարևան Վրաստանի հետ: Այնտեղ մինջև 204 հազար դոլար շրջանառություն ունեցող ընկերությունների շրջհարկը կազմում է ...1 տոկոս: Եթե մենք այս ցուցանիշներին մոտ թվեր չունենանք, ապա փոքր բիզնեսին աջակցությունը կդառնա ձևական խոսակցություն, ինչպես, որ նախկինում էր: Կրկին կարող է Ջանջուղազյանը ասի, որ փող չկա: Բայց դա նրա մասնագիտությունն է: Վրաստանի «ջանջուղազյաններն էլ էին» նման կարծիք հայտնում: Բայց նրանք գնացին հարկերի իջեցման ճանապարհով, արդյունքում նրանց հարկման բազան ընդլայնվեց և տնտեսական զարգացման հրաշքը տեսանելի է բոլորի, այդ թվում նաև մեր այն քաղաքացիների համար, որոնք այս կամ այն չափով առնչվում են այդ երկրի հետ: Ի դեպ, որպեսզի մարդկանց հնարավոր լինի կրկին բիզնես-մտածողությանը սովորեցնել, արժե որ, օրինակ, մինչև 24 մլն շրջանառություն ունեցող ընկերություններին ընդհանրապես ազատել հարկային պարտականություններից: Սա նման է, այն խանութներին, որոնք մինչ 50-70 տոկոս զեղջեր են առաջարկում, ասենք մեկ ամսվա ընթացքում և իրենց քայլով մղում են առևտուրի՝ նույնիսկ պասիվ քաղաքացիներին: Իսկ զեղջային առաջարկը, ինչպես ցույց է տալիս փորձը, հրապուրիչ է դառնում լայն զանգվածների համար:

Եվ վերջապես, վեցերորդ, զբոսածրջիկության զարգացման առաջին քայլը պետք է լինի Սադախլո-Իջևան և Սադախլո-Ալավերդի ճանապարհների անհապաղ կառուցումը: Ամոթ է, այս խնդիրները չլուծած՝ խոսել տուրիզմի զարգացման մասին:
Եթե այս խնդիրների շուրջ կառավարությունը արագ լուծումներ տա, ապա տնտեսական զարգացման հեռանկարի վերջը կերևա: Իսկ եթե այս ամենը չգիտակցվի, ապա այս փոփոխությունների գաղափարը այդպես էլ կմնա թղթի վրա:

Արտակ Հակոբյան

 

Հետևեք մեզ Telegram-ում
Հետևեք մեզ YouTube-ում
Websiite by Sargssyan
Հետևեք մեզ Facebook-ում https://www.facebook.com/ZhamLratvakan