Պատմական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Ռուբեն Մելքոնյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Գյումրիում իշխանությունը հայտնվել է ծուղակում (տեսանյութ) «Տգիտությունից բացի նաև ստորություն է». Լևոն Քոչարյան
24
Կապիկություն ա կոչվում. բունտ է հասունացնում տրանսպորտի թանկացման որոշումը Երևանում (տեսանյութ) Հայկական ամոթ. պետության ղեկին Նիկոլի պես ղեկավար ունենալը տիեզերական մասշտաբի խայտառակություն է․ Անդրանիկ Թևանյան Ամեն բան անելու ենք, որ դեկտեմբերի 24-ի Երևանի ավագանու նիստում կրկին քննարկվի տրասպորտի ուղեվարձի հարցը. Մանուկ Սուքիասյան Տրանսպորտի թանկացումն ու պարգևավճարները. ակցիա Նոր Նորքում (ուղիղ) Սա «նագլի խուժանություն» է․ մարդկանց հաշվին 100 մլն դոլար եկամտով բիզնես են սարքում (տեսանյութ) Փաշինյանը կհեռանա ամենաուշը մինչև 2026 թվականը. Երվանդ Բոզոյան Երևանում հանրային տրանսպորտի ուղեվարձի եռապատիկ թանկացման դեմ «Մայր Հայաստանի» ստորագրահավաքը շարունակվում է «Գերագույն խորհուրդ» պատգամավորական ակումբի նախագահության հայտարարությունը Տիգրան Ավինյա՛ն, հաճելի՞ է, երբ սխալ են զեկուցում ձեզ (տեսանյութ) «Մայր Հայաստանն» ընդդեմ տրանսպորտի թանկացման ստորագրահավաք է իրականացնում․ Yerkir Media-ի ռեպորտաժը Պատերազմ Արցախում
Երգիչ, երգահան, պրոֆեսոր Սամվել Գալստյանը կոչ է անում միանալ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին (տեսանյութ) Դովեղի դպրոցի շինարարության վրա այժմ ընդամենը 5 արաբ բանվոր է աշխատում. Ոսկան Սարգսյան Երկրաշարժ` Ադրբեջանում. ցնցումները Հայաստանի տարածքում ևս զգացվել են Հայաստանում սարսափելի չափերի կոռուպցիա կա. Փաշինյանը «պարոն 100% ստախոսն» է, էդ նոր իմացա՞վ, որ թիմակիցները մարիխուանա ու ավելի ծանր թմրանյութեր են օգտագործում. Կարեն Քոչարյան «Արևմտյան Հայաստանն ու «Արևմտյան Ադրբեջանը» բացարձակապես համեմատելի չեն. Արևմտյան Հայաստանը մեր իրական պատմական հայրենիքն է, կա 4-րդ դարից սկսած». Աշոտ Մելքոնյան Պատմական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Ռուբեն Մելքոնյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Ո՞ւմ է մեղադրում կամ ո՞ւմ վրա է մուննաթ գալիս Նիկոլը, եթե այդ ամենի գլխին կանգնած է ինքը Պիտի խրախուսենք ստրուկների ապստամբությունը. Արմինե Օհանյան Ուկրաինայի պարտությունը ժամանակի հարց է. Հայկ Խալաթյան Կապիկություն ա կոչվում. բունտ է հասունացնում տրանսպորտի թանկացման որոշումը Երևանում (տեսանյութ) Գործող թյուրիմացությունն Արցախը սպանել է, բանակը սպանել է, խորհրդանիշները սպանել է, պատմությունը սպանում է Գյումրիում իշխանությունը հայտնվել է ծուղակում (տեսանյութ) Հայկական ամոթ. պետության ղեկին Նիկոլի պես ղեկավար ունենալը տիեզերական մասշտաբի խայտառակություն է․ Անդրանիկ Թևանյան «Տգիտությունից բացի նաև ստորություն է». Լևոն Քոչարյան Աղազարյանը մինչև երկուշաբթի ուզում է մտածել Ընթացք կտա՞ «թղթապանակներին», թե՞ կբավարարվի պաշտոնազրկումով ՔՊ-ական քաղաքապետի ընտրանեկան բիզնեսում խախտումներ են բացահայտվել Փաշինյանի իշխանությունում հետողորմյա են անում Քյարամյանը հարցաքննվել է Փաշինյանը որոշել է ՔՊ-ականներին բանի տեղ չդնել. արդարադատության նախարարի թատրոնը մի նպատակ ուներ Ո՞վ կդառնա պատգամավոր Փաշինյանը կհրաժարվի Ադրբեջանի դեմ միջազգային հայցերից, եթե կնքվի «խաղաղության պայմանագիր» Սարգիս Գալստյանը դատապարտվեց 18 տարվա ազատազրկման Բռնցքամարտիկ, սպորտի վաստակավոր վարպետ Իսրայել Հակոբկոխյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Ամեն բան անելու ենք, որ դեկտեմբերի 24-ի Երևանի ավագանու նիստում կրկին քննարկվի տրասպորտի ուղեվարձի հարցը. Մանուկ Սուքիասյան Երևանի չբարեկարգված և թանկացող տրանսպորտը (տեսանյութ) «Կարո՞ղ է հելնենք ռադ լինենք»․ Փաշինյանը կամաց-կամաց մոտենում է իրեն․ «Կարճ ասած» Արփի Դավոյանը կնշանակվի ՊՎԾ պետ Հայաստան-Վրաստան. Ազգերի լիգայի խաղարկության փլեյ-օֆֆ-ի վիճակահանությամբ Պուտինի ուղերձը կարող եմ համեմատել Չերչիլի՝ սառը պատերազմին նախորդած ճառի հետ. Էդուարդ Շարմազանով

Ինչու՞ արտաքին ներդրողները չեն գալիս Հայաստան

Այս հարցը հասկանալու համար փորձենք համեմատել մեր և մեր հարևաննների բիզնես միջավայրերի տարբերությունը: Սկսենք փոքր բիզնեսից: Մեզ մոտ, սկսած 2019-ի հունվարի մեկից մինչև 120 000 դոլար շրջանառություն ունեցող ընկերությունները ազատված են լինելու ԱԱՀ-ից ու շահույթահարկից և միայն շրջհարկ են տալու, որը կազմելու է միջինը 5 տոկոս: Վրաստանում այդ ընկերությունների շեմը կազմում է 204 000 դոլար, իսկ հարկի չափը ընդամենը... 1 տոկոս:

Անցնենք առաջ, սովորական հարկատեսակների առումով էլ ենք մենք ավելի վատ վիճակում, քան Վրաստանը: Օրինակ, մեզ մոտ ԱԱՀ-ը կազմում է 20 տոկոս, Վրաստանում՝ 18 տոկոս: Շահույթահարկը մեզ մոտ 20 տոկոս է, մեր հարևանների մոտ՝ 15 տոկոս: Դիվիդենտներից եկամտահարկը մեզ մոտ 10 տոկոս է, նրանց մոտ՝ 5 տոկոս:
Իսկ շինարարության ոլորտներում ընդհանրապես տարբերությունները ցիվիլիզացիոն բնույթ են կրում արդեն: Միայն Բաթումիի շինարարական աշխատանքների ծավալը գերազանցում է ողջ Հայաստանի ծավալներին:

Վրաստանը կոռուպցիայի դեմ պահքարի, ընկերությունները հեշտ գրանցելու և մի շարք այլ ցուցանիշներով աշխարհում 137–րդ տեղից տեղափոխվել է 7-րդ տեղը: Նույնիսկ ամոթ է նշել, թե որերորդ տեղում է գտնվում Հայաստանը:

Վրաստանում իրենց ներկայություններն ունեն աշխարհահռչակ տրանսնացիոնալ այնպիսի կորպորացիաներ, ինչպիսիք են բրիտանական BP-ն, ռումինական RomPetrol-ը, ամերիկյան Wissol-ը, ռուսական Lukoil-ը, ամերիկյան Gulf-ը:

Հանքարդյունաբերական ոլորտում՝ նույն Լիդիան ընկերությունը, որի դեմ ի դեպ Վրաստանում ոչ մի «կանաչների» բողոք չկա: Այստեղ հասկանում են, թե ինչ բան է վստահություն հասկացությունը, և ժողովուրդը չի ապրում քսենոֆոբիայի և գավառական մթնոլորտում: Վերը նշված ընկերություններից Լիդիանից բացի, մնացածներից ոչ մեկը Հայաստանում ներկայացված չեն: Վրաստանում ներկայացված են գրեթե բոլոր հայտնի սննդի սպասարկման ֆրանչիզաները՝ McDonald’s-ը, Wendy’s-ը, KFC-ին, Subway-ը, Dunkin’donats-ը, Burger King-ը, Dominos Pizza-ը: Նշենք, որ այս շարքից Հայաստանում կան ընդամենը երկու ընկերություն: Շինարարական ոլորտը ընդհանրապես ծաղկում է մեր հարևանների մոտ և աղետալի վիճակի մեջ է մեզ մոտ:

Օրինակ, աշխարհահռչակ տրանսնացիոնալ Alliance croup-ը Վրաստանում բիզնեսով է զբաղվում արդեն 13 տարի: Ընկերության շինարարական ծավալները Վրաստանում այս պահի դրությամբ կազմել են արդեն 200 մլն դոլարի չափի: Մոտ այդքան ծավալի էլ աշխատանքներ են տարվում այսօր: Ընկերության վրացական մասնաճյուղում միայն աշխատում է ավելի քան 6000 մարդ: Մյուս շինարարական ընկերությունը՝ Orbi Group-ը, աշխատում է Վրաստանում արդեն 20 տարի, կառուցել է ավելի քան 2 000 000 քառակուսի մետր տարածքներում և  ներկայացված է ավելի քան 10 երկրներում: Այստեղ էլ աշխատում է ավելի քան 6000 մարդ: Բացի այդ, այս շուկայում ներկայացված են բազմաթիվ միջին կարգի վրացական և արտասահմանյան ընկերություններ: Ողջ Վրաստանը այսօր դարձել է մի մեծ շինհրապարակ: Արդյունքում, Թբիլիսիում, Քութաիսիում և Բաթումիում կարելի է ձեռք բերել ավելի որակյալ բնակարան և ավելի մատչելի գնով, քան՝ Հայաստանում: Ընդ որում, տարբերությունը որակական բնույթ է կրում: Այստեղ առաջացել է նույնիսկ բանվորական ուժի խիստ պակաս և այն լրացվում է արտերկրից՝ հիմնականում Չինաստանից և Հնդկաստանից հրավիրված շինարարների միջոցով: Հայաստանում լուրջ շինարարություն, որպես այդպիսին, այսօր գոյություն չունի: Հայաստանից հեռացել են որակյալ շինարարները, վարպետները և նույնիսկ շինարարական վերամբարձները:

Ի՞նչ անել և ինչի՞ց սկսել՝ շտկելու համար իրավիճակը


Նախ, պետք է սկսել միաժամանակ մի քանի ուղություններով աշխատել:

1.Վերականգնել գործարանների հանդեպ հարգալից վերաբերմունքը թե պետության, և թե հանրության կողմից: Այսօրվա հանրության մեջ տարածված ձախակողմյան տրամադրությունները թեև հասկանալի են, սակայն վտանգավոր են և կարող են կործանարար հետևանքներ ունենալ երկրի տնտեսության համար:

2.Վերականգնել երկրի հանդեպ վստահությունը արտաքին ներդրողների մոտ: Անհապաղ դադարեցնել Լիդիանի դեմ ակնհայտ ուղղորդված արշավը, և կոշտ ձևով ցույց տալ, որ պետությունը թույլ չի տա պոպուլիստական արշավներն ընդդեմ միջազգային ընկերությունների:

3.Սկսել արմատապես փոխել հարկային օրենսգիրքը, ի օգուտ գործարարների: Իջեցնել ԱԱՀ-ը 20-ից մինջև 17 տոկոս /վրացիներից մեկ տոկոսով պակաս/, շահույթահարկը դարձնել 15 տոկոս, իսկ փոքր բիզնեսի շեմը թողնել մինջև 215 000 դոլարի, 120 000-ի փոխարեն:

4.Ֆիզիկական դիվիդենտների շեմը պահպանել 5 տոկոսի չափով:

5. Մաքսիմալ պարզեցնել հարկերի կառուցվածքը:

6.Ընդունել օրենք, որ հետագա հարկերի բարձրացումը հնարավոր լինի բացառապես համաժողովրդական հանրաքվեի միջոցով, ինչպես որ ընդունվել է Վրաստանում:

Հասկանալի է, որ այս ամենի արդյունքում կարող է առաջանալ բյուջեի հավաքագրման ճգնաժամ: Այն կարելի է կոմպենսացնել նոր վարկեր ձեռք բերելով և միաժամանակ ստվերային տնտեսության դեմ պայքարով:

Այս փոփոխություններից 3-4 տարի անց Հայաստանը կհաղթահարի իր ամենավտանգավոր՝ վստահության ճգնաժամը, հայաստանցիները և արտերկրի ներդրողները կսկսեն իրապես վստահել պետությանը: Դա կլինի այն ռուբիկոնը, որից հետո մնացած բարեփոխումները կդառնան պարզապես տեխնիկական լուծելու խնդիրներ:
Իսկ եթե այս հարցերում կառավարությունը հապաղի, ապա կունենանք այն, ինչ ունեցել ենք 25 տարի շարունակ:


Սա է իրականությունը:


Արտակ Հակոբյան

Հետևեք մեզ Telegram-ում
Հետևեք մեզ YouTube-ում
Websiite by Sargssyan
Հետևեք մեզ Facebook-ում https://www.facebook.com/ZhamLratvakan