Արամ Զավենիչի բնութագրումը ժամանակին կատարել է Գարեգին Նժդեհը՝ նշելով, որ «ամեն ազգ իր տականքն ունի, բայց հայի տականքը ոչ մի ազգ չունի»
Ժամանակին Գարեգին Նժդեհը նշում էր, որ «…օրվա հայը ձգտում է ավելի երևույթների կերպարանը ճանաչել, քան՝ նրանց բովանդակությունը ըմբռնել»:
Ըստ Նժդեհի՝«…հայը ազդում է դեպքերից, զգայուն է իրականության հանդեպ, բայց խուսափում է դրանց ծնուցիչ պատճառների իմաստը մեկնաբանելու
տքնությունից…:
...Օրվա հայը սիրում է արտաքին դիտողությունը, դրա համար էլ նրա գրականությունը ավելի նկարագրական բնույթ ունի: Նա նախընտրում է դյուրաբար տպավորել և ոչ թէ իր էությունը ստեղծագործորեն պարտադրել: Նա ավելի խոսում է, քան թե ապրում, ավելի գրում է, քան թե մտածում, ավելի քննադատում է, քան թե քննում և վերլուծում»,- նշում էր Նժդեհն:
Շարունակելով իր միտքը հայերի ողբերգությունների մասին՝Նժդեհընշում էր, որ ժողովուրդները չեն պարտվում, եթե չեն ուզում պարտվել:
Նժդեհի այս պատգամը նաև մեծ ազդեցություն էր ունեցել մեր ժողովուրդի բոլոր սերունդների վրա: Նույնիսկ ԽՍՀՄ-ի ժամանակներում էր նրա միտքը ազդում մեր ժողովուրդի վրա: Եվ զարմանալի չէր, որ ղարաբաղյան շարժումը հանգեցրեց առաջին ղարաբաղյան պատերազմում մեր հաղթանակին:
Եվ այդ շարժման մեջ իր դերն ունեցավ Վազգեն Սարգսյանը:
Նա անընդհատ նշում էր, որ 21 դարը մեր ազգինն է լինելու, քանզի հավատում էր.պատերազմում հաղթանակած ժողովուրդը թույլ չի տա հետ շրջել իր արժեքները:
Սակայն մոռացել էր Նժդեհի այն հայտնի խոսքը, որ «ամեն ազգ իր տականքն ունի, բայց հայի տականքը ոչ մի ազգ չունի»:
Եվ, ի ողբերգություն Վազգենի,այդ տականքի տեսակից դարձավ նաև իր հարազատ եղբայրը: Ով իր քաղաքական կարիերան սկսեց, շահագործելով Վազգենի անունը, նա վերջում հասավ այն բանին, որ մերժեց իր եղբոր բոլոր արժեքները:
Մարդկության պատմության ընթացքում նման օրինակներ շատ են եղել:
Սակայն նման ցցուն օրինակներ, երբ մարդը իր եղբոր անունից վարկաբեկի իր եղբոր բոլոր նպատակները, դժվար է գտնել:
Այս հարցում էլ է Նժդեհը ճիշտ, քանզի դիտեք Արամ Զավենիչի այս տեսնյութը (տեսանյութի հղումը՝ https://www.youtube.com/watch?v=HRWRwSHnEy8
հետաքրքիր է հատկապես հատկապես՝ 28-րդ րոպեից) և ամեն ինչ պարզ կլինի:
Իսկ ինչո՞ւ է այդպես ստացվել, որ հայ արգանդը ծնում է նման սրիկաներ, նույնպես բացատրելի է:
Ժողովուրդը, ով երկար տարիներ չի ունեցել պետականություն, իր մեջ չի ձևավորել տականքների նկատմամբ իրավական պատժի չափանիշներ:
Օրինակ,թագավորներից Հովհաննսե Սմբատը, ով փաստացի հանձնեց պետությունը Բյուզանդիային, մինչայսօր լուրջ քննադատության չի արժանացել:
Իսկ կաթողիկոս Պետրոս Գետադարձը, ով փաստացի օծեց այդ քայլը, մինչայսօր սրբադասված կաթողիկոսների շարքում է գտնվում, փաստացի հավասար իրավունքներով լինելով մեր իսկապես արժանի կաթողիկոսների հետ:
Հենց այդ իսկ պատճառով էլ Արամ Զավենիչը իրեն իրավունք է վերապահում ծաղրել սեփական եղբոր հիշատակը նման ձևով:
Եվ այս ավանդույթը կշարունակվի այնքան ժամանակ, մինչև Հայաստանում հաստատվի իսկական պետականություն և արժանի գնահատականը կտա տականքներին:
Միայն դրանից հետո մենք հետագայում արդեն կունենանք հասարակ տականքներ, այլ ոչ թե՝«արամ զավենիչներ»:
Սա է իրականությունը:
Դավիթ Մկրտչյան
Հ.Գ.
Հատուկ նշենք, որ Հայաստանը պիտի զարգացնի հարաբերությունները իր բոլոր հարևանների հետ, և հասկանալի է, որ տականքներն այս հարցում անելիք չպիտի ունենան:
Zham.am

