Մի քանի հարցադրում Ավինյանին` Մարությանի հետ բանավեճի կապակցությամբ
Երեկվա այս բանավեճը ևս մեկ անգամ ապացուցեց, որ իշխանությունները մակերեսային պատկերացումներ ունեն Երևանի տրանսպորտի բարեփոխումների հարցում:
Ցավոք, այս բանավեճում այդպես էլ չքննարկվեց այն հարցը, թե ինչպիսին է տրանսպորտի ինքնարժեքը: Այդ մասին չխոսեցին ո՛չ Ավինյանը, ո՛չ էլ՝ Մարությանը:
Մինչդեռ, հենց դա՛ պիտի լիներ այն հենման կետը, որից հետո կարելի կլիներ խոսել տրանսպորտի գնի վերաբերյալ:
Չխոսվեց, թե օրական որքան է ուղևորափոխադրումների քանակը, որից հետո կարելի կլիներ խոսել նաև ստվերային շրջանառությունների մասին:
Այլ կերպ ասած՝ տրանսպորտի գնի տնտեսական բաղադրիչը այդպես էլ քննարկումներից դուրս մնաց, և շարքային քաղաքացին լսեց միայն բարոյախրատական հռետորաբանություն:
Իսկ այս հարցում Ավինյանի դիրքերը թույլ էին, քանի որ 85 հազար դոլարանոց մեքենայի և 20 հազարանոց ավիատոմսի ֆոնին ասել, թե... «հանրային տրանսպորտը առանց գների բարձրացման չի կարող աշխատել», ցինիզմի և փարիսեցիության մաստեր-կլասի դասական օրինակ է:
Ավելին, չխոսվեց նաև ավտոբուսների առանձնացված գների մասին, առանց որի, խոսել տրանսպորտային բարեփոխման մասին, ծիծաղելի է:
Չխոսվեց այն մասին, թե ինչպես լուծել այս հարցը: Ցավոք, այս հարցն անպատասխան մնաց նաև Մարությանի կողմից:
Եվ այդ ֆոնին Ավինյանի այն պնդումները, թե քաղաքացիները օն-լայն ռեժիմով կկարողանան ավտոբուսների գրաֆիկներից տեղյակ լինել, նույնպես խաբեություն էր:
Եթե առանձնացված գծերն ավտոբուսների համար չկան, կամ էլ դրանք չեն գործում պատշաճ մակարդակով, ապա այդ հավելվածների իմաստը վերանում է:
Որպեսզի քաղաքացին գերադասի տրանսպորտը ավտոմեքենայից կամ տաքսուց, ավտոբուսը պիտի կատարի «դանդաղ ընթացող տաքսու» ֆուկցիա: Միայն այդ դեպքում է հնարավոր քաղաքացուն համոզել, որ նա հրաժարվի սեփական ավտոմեքենայից՝ ի օգուտ տրանսպորտի:
Մինչդեռ այսօր այդ հնարավորությունը չի ստեղծվել: Եվ ուրեմն՝ խոսել տրանսպորտի բարեփոխման մասին, պարզապես խաբեություն է:
Ինչ վերաբերում է «կարմիր գծերի» խնդրին, ապա այստեղ Մարությանի հիմնավորումներն անհերքելի էին, և Ավինյանի «կռուտիտները»՝ ծիծաղելի:
Այսօր ցանկացած քաղաքացի կարող է փաստել, որ այն խնդիրը, որը դրվել էր Ավինյանի կողմից «կարմիր գծերի» թանկացման հարցով, տապալվել է:
Պարզապես Ավինյանն այդ գումարները հավաքել է, որպեսզի Մարությանի բնորոշմամբ՝ կարողանա 20 հազար դոլարանոց տոմսով մեկնել ԱՄՆ, կամ 85 հազար դոլարանոց ծառայողական մեքենա ունենալ:
Վերջում Մարությանը նույնպես արդարացիորեն նշեց, որ այս պայմաններում քաղաքացին իրավունք ունի բոյկոտելու իշխանությունների այս որոշումը, տրանսպորտի գնի թանկացման վերաբերյալ, որի հեղինակներն են, ոչ միայն ՔՊ-ն և Ավինյանը, այլ նաև՝ Արամ Զավենիչի «Հանրապետություն» կուսակցությունը և «Հանրային ձայնի» երկու երիտասարդ ավագանիները:
Եվ երևանցիները պիտի իմանա և հիշեն, թե ովքեր են թանկացրել տրանսպորտի գները, դրանք դարձնելով «եվրոպական գին», երբ մարդկանց թոշակներն ու աշխատավարձները մնացել են «հայկական» չափի:
Սա է իրականությունը:
Դավիթ Մկրտչյան
Zham.am