Պատմական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Ռուբեն Մելքոնյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Գյումրիում իշխանությունը հայտնվել է ծուղակում (տեսանյութ) «Տգիտությունից բացի նաև ստորություն է». Լևոն Քոչարյան
25
Կապիկություն ա կոչվում. բունտ է հասունացնում տրանսպորտի թանկացման որոշումը Երևանում (տեսանյութ) Հայկական ամոթ. պետության ղեկին Նիկոլի պես ղեկավար ունենալը տիեզերական մասշտաբի խայտառակություն է․ Անդրանիկ Թևանյան Ամեն բան անելու ենք, որ դեկտեմբերի 24-ի Երևանի ավագանու նիստում կրկին քննարկվի տրասպորտի ուղեվարձի հարցը. Մանուկ Սուքիասյան Տրանսպորտի թանկացումն ու պարգևավճարները. ակցիա Նոր Նորքում (ուղիղ) Սա «նագլի խուժանություն» է․ մարդկանց հաշվին 100 մլն դոլար եկամտով բիզնես են սարքում (տեսանյութ) Փաշինյանը կհեռանա ամենաուշը մինչև 2026 թվականը. Երվանդ Բոզոյան Երևանում հանրային տրանսպորտի ուղեվարձի եռապատիկ թանկացման դեմ «Մայր Հայաստանի» ստորագրահավաքը շարունակվում է «Գերագույն խորհուրդ» պատգամավորական ակումբի նախագահության հայտարարությունը Տիգրան Ավինյա՛ն, հաճելի՞ է, երբ սխալ են զեկուցում ձեզ (տեսանյութ) «Մայր Հայաստանն» ընդդեմ տրանսպորտի թանկացման ստորագրահավաք է իրականացնում․ Yerkir Media-ի ռեպորտաժը Պատերազմ Արցախում
Երգիչ, երգահան, պրոֆեսոր Սամվել Գալստյանը կոչ է անում միանալ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին (տեսանյութ) Դովեղի դպրոցի շինարարության վրա այժմ ընդամենը 5 արաբ բանվոր է աշխատում. Ոսկան Սարգսյան Երկրաշարժ` Ադրբեջանում. ցնցումները Հայաստանի տարածքում ևս զգացվել են Հայաստանում սարսափելի չափերի կոռուպցիա կա. Փաշինյանը «պարոն 100% ստախոսն» է, էդ նոր իմացա՞վ, որ թիմակիցները մարիխուանա ու ավելի ծանր թմրանյութեր են օգտագործում. Կարեն Քոչարյան «Արևմտյան Հայաստանն ու «Արևմտյան Ադրբեջանը» բացարձակապես համեմատելի չեն. Արևմտյան Հայաստանը մեր իրական պատմական հայրենիքն է, կա 4-րդ դարից սկսած». Աշոտ Մելքոնյան Պատմական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Ռուբեն Մելքոնյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Ո՞ւմ է մեղադրում կամ ո՞ւմ վրա է մուննաթ գալիս Նիկոլը, եթե այդ ամենի գլխին կանգնած է ինքը Պիտի խրախուսենք ստրուկների ապստամբությունը. Արմինե Օհանյան Ուկրաինայի պարտությունը ժամանակի հարց է. Հայկ Խալաթյան Կապիկություն ա կոչվում. բունտ է հասունացնում տրանսպորտի թանկացման որոշումը Երևանում (տեսանյութ) Գործող թյուրիմացությունն Արցախը սպանել է, բանակը սպանել է, խորհրդանիշները սպանել է, պատմությունը սպանում է Գյումրիում իշխանությունը հայտնվել է ծուղակում (տեսանյութ) Հայկական ամոթ. պետության ղեկին Նիկոլի պես ղեկավար ունենալը տիեզերական մասշտաբի խայտառակություն է․ Անդրանիկ Թևանյան «Տգիտությունից բացի նաև ստորություն է». Լևոն Քոչարյան Աղազարյանը մինչև երկուշաբթի ուզում է մտածել Ընթացք կտա՞ «թղթապանակներին», թե՞ կբավարարվի պաշտոնազրկումով ՔՊ-ական քաղաքապետի ընտրանեկան բիզնեսում խախտումներ են բացահայտվել Փաշինյանի իշխանությունում հետողորմյա են անում Քյարամյանը հարցաքննվել է Փաշինյանը որոշել է ՔՊ-ականներին բանի տեղ չդնել. արդարադատության նախարարի թատրոնը մի նպատակ ուներ Ո՞վ կդառնա պատգամավոր Փաշինյանը կհրաժարվի Ադրբեջանի դեմ միջազգային հայցերից, եթե կնքվի «խաղաղության պայմանագիր» Սարգիս Գալստյանը դատապարտվեց 18 տարվա ազատազրկման Բռնցքամարտիկ, սպորտի վաստակավոր վարպետ Իսրայել Հակոբկոխյանը ևս միացավ տրանսպորտի թանկացման դեմ ստորագրահավաքին Ամեն բան անելու ենք, որ դեկտեմբերի 24-ի Երևանի ավագանու նիստում կրկին քննարկվի տրասպորտի ուղեվարձի հարցը. Մանուկ Սուքիասյան Երևանի չբարեկարգված և թանկացող տրանսպորտը (տեսանյութ) «Կարո՞ղ է հելնենք ռադ լինենք»․ Փաշինյանը կամաց-կամաց մոտենում է իրեն․ «Կարճ ասած» Արփի Դավոյանը կնշանակվի ՊՎԾ պետ Հայաստան-Վրաստան. Ազգերի լիգայի խաղարկության փլեյ-օֆֆ-ի վիճակահանությամբ Պուտինի ուղերձը կարող եմ համեմատել Չերչիլի՝ սառը պատերազմին նախորդած ճառի հետ. Էդուարդ Շարմազանով

Ինչո՞ւ են զբոսաշրջիկները գերադասում Վրաստանը, այլ ոչ թե Հայաստանը

Տարածված տեսակետը, որ Վրաստանն ունի ծով, իսկ Հայաստանը` ոչ, և դրա պատճառով են այնտեղ ավելի շատ զբոսաշրջիկներ գնում, քան` Հայաստան, արդեն վաղուց հնացած և պարզունակ տեսակետ է: Այս տեսակետն ավելի շատ Հայաստանի իշխանությունների համար պաշտպանվելու վահանակ է, որի միջոցով հայ իշխանավորները փորձում են թաքցնել իրենց բոլոր ձախողումներն այս հարցում: Ինչ խոսք, ամռանը ծովի գործոնն ավելի գրավիչ է դառնում զբոսաշրջիկների համար: Սակայն եթե ուշադրություն դարձնենք, թե ինչ ահռելի քանակի զբոսաշրջիկներ են զբոսնում Թբիլիսիի փողոցներում, ապա պետք է մտորել, թե բացի ծովից էլ ինչ գործոններ են, որ խանգարում են զբոսաշրջիկներին` Հայաստան գալ:

Եվ այսպես, թվարկենք այն գործոնները, որոնց պատճառով այս ոլորտում Հայաստանը պարտվում է Վրաստանին:

Պատճառ 1

Ավիատոմսեր

Արդեն քանի տարի է, խոսվում է այն մասին, որ զբոսաշրջության զարգացման գլխավոր գործոններից է էժան և մատչելի ավիատոմսը: Հայաստանի քաղաքացիներն իրենց մաշկի վրա են զգում այս փաստը: Սակայն այս տարիների արդյունքում այս խնդիրը այդպես էլ չլուծվեց: Պարզ է, որ այստեղ ծովի գործոնը ոչ մի կապ չունի: Պարզապես Վրաստանի իշխանությունները ստրատեգիկ նպատակ են դրել իրականում իրենց մոտ զարգացնել զբոսաշրջությունը, մինչդեռ Հայաստանում կառավարում են խոպանչու գիտակցությամբ: Հենց դրա պատճառով էլ այս հարցում փոփոխություն չկա և չի լինի:

Պատճառ 2

Ազգային արժույթի կուրսը

Վրաստանն իր տնտեսական զարգացման հարցում փորձում է հաշվարկել շատ գործոններ` արտահանման ոլորտները խրախուսելու համար: Եվ այստեղ կարևորագույնն ազգային արժույթի գործոնն է: Մինչդեռ Հայաստանում բոլոր տիպի որոշումները պայմանավորված են մեկ, երկու, երեք անձերի շահերով: Հայաստանում երբևիցե պատական քաղաքականություն չի եղել, պարզապես զարմանալին այն է, որ այսպիսի քաղաքականությունը հանդուրժվում է հանրության մեծ մասի կողմից, ինչը նշանակում է, որ այդ չարաբաստիկ պետական մտածողությունը չկա նաև հանրության մեծ մասի մոտ: Սա թերևս պայմանավորված է այն հանգամանքով, որ հայերն իրենց վերջին թագավորությունը կորցրել են 600 տարի առաջ, այն էլ Կիլիկիայում, մինչդեռ վրացիները ընդամենը 200 տարի առաջ ունեին իրենց թագավորությունը, և ուրեմն, նաև պետականությունը:

Վրացիները պահպանեցին իրենց իշխանական տոհմերը, մինչդեռ Հայաստանում քանի հարյուր տարի է, իշխում էին հոգևորական, կղերապահպանողական վերնախավերը: Հավանական է, այդ հանգամանքով է բացատրվում նաև այն, որ Վրաստանում կա քաղաքացու գաղափար, արժանապատվության գաղափար, Հայաստանում այն, հատկապես վերջին 7 – 8 տարիների ընթացքում, գրեթե վերացման եզրին է:

Պատճառ 3

Ճանապարհային հարկ

Շատ  արտասահմանցի վարորդներ նկատել են, որ Վրաստան մուտք գործելիս նրանք ոչ մի հարկ չեն վճարում: Մինչդեռ Հայաստանի սահմանը հատելիս նրանք պետք է վճարեն, այսպես կոչված, ճանապարհային հարկ: Բացի այդ, պետք է պարտադիր ապահովագրեն իրենց մեքենան, որը զբոսաշրջիկը նույնպես դիտարկում է որպես հարկատեսակ: Արդյունքում, եթե օրինակ օտարերկրյա զբոսաշրջիկը ցանկանա մեքենայով մուտք գործել Վրաստան, ապա նա կարող է դա անել առանց հարկ վճարելու, մինչդեռ Հայաստան մուտք գործելիս նա պետք է վճարի մոտ 50 դոլար գումար, որի մեջ մտնում է այդ նույն չարաբաստիկ ճանապարհային հարկը և ապահովագրությունը: Այստեղ խնդիրը ունի նաև իր բարոյական կողմը նույնպես: Զբոսաշրջիկը նկատում է, որ Վրաստանում առկա են փայլուն որակի ճանապարհներ, որի համար նա հարկ չի վճարում, մինչդեռ Հայաստան մտնելիս ճանապարհների որակը զգալիորեն վատանում է, և զբոսաշրջիկը պետք է վճարի այդ վատ ճանապարհի հարկը:

Ինտերնետի դարում այդ զբոսաշրջիկը կնկարահանի իր ողջ ճամփորդությունը Հայաստանով և Վրաստանով և կներկայացնի համաշխարհային հանրությանը, ինչը հաճախ հենց այդպես էլ լինում է: Եվ ինչքան էլ կառավարությունը քննարկումներ անցկացնի զբոսաշրջության զարգացման վերաբերյալ, միևնույնն է, այս ամենն ընկալվելու է որպես փարիսեցիություն, որովհետև ժամանակակից աշխարհում զբոսաշրջիկները այս կամ այն երկիր մեկնելիս կողմնորոշվում են ոչ թե կառավարությունների քննարկումներով, այլ` պրակտիկ փաստերով: Եվ զարմանալի չէ, որ Թբիլիսիի փողոցներում այդքան շատ զբոսաշրջիկ կա, իսկ զբոսաշրջության ավելացումը իր մուլտիպլիկացիոն էֆեկտն է տալիս տնտեսության այլ ճյուղերի վրա, ծառայություններ, գյուղատնտեսություն և այլն:

Պատճառ 4

Հյուրանոցների քանակ և գներ

Ցանկացած զբոսաշրջիկ ականատեսն է դառնում, թե ինչ ահռելի քանակի հյուրանոցներ կան Թբիլիսիում, ընդ որում տարբեր գնային առաջարկների, թանկ, էժան և միջին կարգի: Իսկ հյուրանոցների քանակը ծնում է կատաղի մրցակցություն: Իսկ մրցակցությունն էլ իր հերթին բերում է հյուրանոցային ծառայությունների որակի բարձրացման:

Հայաստանում ճիշտ հակառակ պատկերն է: Այստեղ չկան շատ հյուրանոցներ, որովհետև չկա շատ զբոսաշրջիկ: Միջին գնի հյուրանոցներն էլ շատ չեն: Այսինքն, Հայաստանում հյուրանոցային համակարգը պատրաստ չէ սպասարկել մասսայական տուրիզմը: Եվ տպավորությունն այնպիսին է, որ Հայաստանում հյուրանոցները կառուցում են սփյուռքահայերին «կլպելու» համար:

Այսքանից հետո խոսել տուրիզմի մուլտիպլիկացիոն էֆեկտի մասին` տնտեսության մյուս ճյուղերի վրա, անիմաստ է:

Եվ վերջում կուզեինք ևս մի քանի շեշտադրումներ անել:

Հայտնի է, որ Հայաստանում այս ոլորտին առնչվող միակ ճյուղը, որը քիչ թե շատ զարգացած էր համարվում, դա տաքսի ծառայությունների համակարգն էր, ինչը բնորոշ է բոլոր աղքատ երկրներին: Այս տարի այս հարցում Վրաստանում նույնպես դրական տեղաշարժ է կատարվել, և Թբիլիսիի տաքսի ծառայությունների համակարգը պրակտիկորեն չի զիջում հայկականին: Տաքսիստների որակի մասին խոսել նույնպես չէինք ուզենա, քանզի այստեղ էլ համեմատությունը մեր օգտին չէ: Հայ տաքսիստների մեծ մասը ռաբիս երաժշտության սիրահար է ու շատախոս: Ընդ որում այդ շատախոսության մեջ ոչ մի պոզիտիվ բովանդակություն չկա, կամ` իռացիոնալ դժգոհություն սեփական երկրից, կամ էլ` ծիծաղելի անձնական հպարտություն` փորձելով կոմպենսացնել անձնական ներկա վիճակը: Վրացի տաքսիստները երբեք հեքիաթներ չեն պատմում, թե իրենք նախկինում եղել են նախարար կամ բարձր պաշտոնյա, փոխարենը քչախոս են, ոչ ռաբիս երաժշտության սիրահար, և ամենակարևորը` իրենք զբոսաշրջիկի առջև հանդիսանում ոն որպես երկրի ներկայացուցիչ:

Նույնը վերաբերվում է նաև մաքսատան աշխատողներին: Զարմանալիորեն վրացի մաքսատան աշխատողները զբոսաշրջիկների հետ շփվելիս իրենց պահում են զուսպ և կիրթ, մինչդեռ հայ մաքսավորներից շատ – շատերը իրենց պահում են չտեսի նման, և այնքան ավելորդ հարցեր են տալիս, որ զարմացնում են օտարերկրյա զբոսաշրջիկներին: Օրինակ վերջերս ֆրանսիացի զբոսաշրջիկը Հայաստանի մաքսատունն անցնելիս նկատողություն արեց մաքսատան աշխատողի, որ ինքը շատ երկրների սահմաններ է անցել, սակայն Հայաստանի մաքսատան աշխատողի նման «հետաքրքրասերի» չի հանդիպել:

Մենք կարող ենք թվարկել նաև այլ պատճառներ, որտեղ նույնպես Վրաստանի հետ համեմատությունն ի օգուտ մեզ չի լինի. բանկային ծառայությունների աշխատանք, քարտային սապասարկման տարածվածություն, տարբեր տիպի ծառայությունների որակներ և այլն: Սակայն այս ամենը հետևանք են վերը նշված 4 հիմնական պատճառների:

Շատերը նշում են, որ վրացիներն ավելի արտիստիկ ազգ են, ավելի հյուրասեր են հայերից և բերում են շատ տարատեսակ պատճառներ, մինչդեռ դրանք հետևանք են, քանզի մասսայական տուրիզմը դաստիարակում է նաև զբոսաշրջիկներ ընդունող երկրի ժողովրդին, իսկ տուրիստ չտեսած ժողովուրդը օբյեկտիվորեն մնում է բռի և գավառական հակումներով լի:

Սա է իրականությունը:

Այսինքն, այստեղ էլ չկան լավ և վատ ժողովուրդներ, այլ կան լավ և վատ իշխանություններ: Բայց մեկ հանգամանք այնուամենայնիվ, ազդում է այս ամենի վրա. երկար ժամանակահատվածում պետականություն կորցրած ժողովուրդը լուրջ պրոբլեմ ունի ժամանակակից պետություն կառուցելու համար, մանավանդ ժողովուրդը, որը հարյուրամյակներ դաստիարակվել է կղերապահպանողական վերնախավի կողմից` ներարկվելով ստրկական մտածողությամբ և սեփական ուժերին չհավատալու գաղափարներով:

Արտակ Հակոբյան

Հետևեք մեզ Telegram-ում
Հետևեք մեզ YouTube-ում
Websiite by Sargssyan
Հետևեք մեզ Facebook-ում https://www.facebook.com/ZhamLratvakan