«Հավաստի աղբյուրի» գործարքը․ Հայաստանի ոչնչացման մեխանիկան «Շանտաժ»՝ Ռուսաստանին. «հավաստի աղբյուրը» բացահայտել է Մոսկվայի «ցանկությունները». Տեսանյութ Հայտնի են Հայաստանին վերադարձրած գերիների անունները
5
Հայաստանի հետ Թուրքիայի երկխոսության զարգացումը հնարավոր է միայն Ադրբեջանում մեր եղբայրների շահերը հաշվի առնելով. Թուրքիայի ՊՆ ղեկավար Տեր-Պետրոսյանի հնամաշ մտքերին ձանձրալի է որևէ կերպ անդրադառնալ․ Ռոբերտ Քոչարյանի գրասենյակ Անմտություն է. Պեսկովը՝ Հայաստանը Միութենական պետության մաս դարձնելու լուրերի մասին Ռուբեն Վարդանյանին առաջարկել եմ ստանձնել Արցախի Հանրապետության պետական նախարարի պաշտոնը․ Արայիկ Հարությունյան Sabah. Էրդողանը Փաշինյանի հետ Պրահայում կքննարկի Հայաստանի և Թուրքիայի հարաբերությունների կարգավորումը Ընդդիմությունը շարունակում է քաղաքական բոյկոտը, իսկ իշխանական խմբակցությունը նախապատրաստական փուլում լսում է ԿԳՄՍ նախարարին. Ուղիղ միացում ԱԺ-ից Բոլոր մեղավորները պետք է պատասխանատվության ենթարկվեն. Զախարովան՝ հայ ռազմագերիների գնդակահարության մասին Նիկոլ Փաշինյանը թերթոնի միջոցով ներկայացրել է Ալիևի պահանջներն ու հիմնավորել իր հեռացման անհրաժեշտությունը Ի՞նչ է ուզում Ադրբեջանը Հայաստանից. Փաշինյանի ընտանեկան թերթը պատմել է ճշմարտությունը Արևմուտքի ցինիզմը հայ-ադրբեջանական կոնֆլիկտի հարցում սահմաններ չունի Պատերազմ Արցախում
Հարց «հականիկոլական» վիլայեթիստներին Ադրբեջանը ձգտում է Հայաստանի վերահսկողությունից դուրս «միջանցք» ունենալ դեպի Նախիջևան. իրանցի պաշտոնյա Շատ անկեղծ ասեմ` սեղանին երկու փաթեթ կա` ռուսականը և արևմտյանը. Վահե Գրիգորյան ԱՀ ԱԽ նիստի հայտարարությունը մի քանի տողատակային, ակնարկային, ուղիղ արձանագրումներ ուներ «Հավաստի աղբյուրի» գործարքը․ Հայաստանի ոչնչացման մեխանիկան Ադրբեջանն ու Թուրքիան մեզ հետ հաշտություն չեն կնքելու, որքան էլ մենք ուզենք. Արմեն Այվազյան. Տեսանյութ Ինչու է Ալեն Սիմոնյանը մեկնում Մոսկվա Ինչու խնդալու չէ Հայկ Մարությանի ներկայացումը. զգուշացումներից հետո այն խմբագրվել է Արցախում բոլորն են եկել այն մտքին, որ ՀՀ-ն վերջնականապես ձեռքերը լվացել է Արցախից «Շանտաժ»՝ Ռուսաստանին. «հավաստի աղբյուրը» բացահայտել է Մոսկվայի «ցանկությունները». Տեսանյութ Սահմանին իրադրության փոփոխություն չի արձանագրվել․ ՀՀ ՊՆ ԶՈՒ գլխավոր շտաբի նախկին պետին սահմանը չի հետաքրքրում ՔՊ-ում տրամադրություններ են փոխվել. ով կփոխարինի նախարար Դումանյանին Տասը երկրների ռազմածովային ուժերը վարժանքներ են սկսել Հարավային Կորեայի ափերի մոտ Իրավիճակը սահմանին՝ 22։00-ի դրությամբ Հայտնի են Հայաստանին վերադարձրած գերիների անունները Հայաստանի հետ Թուրքիայի երկխոսության զարգացումը հնարավոր է միայն Ադրբեջանում մեր եղբայրների շահերը հաշվի առնելով. Թուրքիայի ՊՆ ղեկավար Թուրքիայում մեկնարկել են Ադրբեջանի և Թուրքիայի հատուկջոկատայինների համատեղ զորավարժությունները 36 ժամ ջուր չի լինի Միրզոյանը Սամանթա Փաուերին է ներկայացրել Ժնևում Ադրբեջանի ԱԳ նախարարի հետ հանդիպման մանրամասները Բաքուն 17 հայ զինծառայողի կհանձնի Երևանին Բաքվում տեղի է ունեցել Թուրքիայի և Ադրբեջանի պաշտպանության նախարարների հանդիպումը Ադրբեջանի հատուկ ծառայությունները զանգահարում են Արցախի պետական կառույցների համարներին և կեղծ լուրեր տարածում․ ԱՀ ԱԱԾ Մոսկվան Ուկրաինայի շուրջ միջուկային փորձարկումնե՞ր կանցկացնի. Կրեմլի արձագանքը Հայաստանը չի կարող գնալ նոր կապիտուլացիայի. ստեղված իրավիճակից ելքեր կան, պետք է բեկում մտցնել. Իշխան Սաղաթելյան. Տեսանյութ Տեր-Պետրոսյանի հնամաշ մտքերին ձանձրալի է որևէ կերպ անդրադառնալ․ Ռոբերտ Քոչարյանի գրասենյակ Էջմիածին-Լուսագյուղ ճանապարհին մեքենա է այրվել. կա տուժած 27-ի փոխարեն՝ 28. զորակոչային տարիքը մեկ տարով կբարձրացվի Դոլարն ու եվրոն շարունակում են թանկանալ Անթույլատրելի են հայկական ատոմային էլեկտրակայանի նկատմամբ հնչած սպառնալիքները. Արարատ Միրզոյանը՝ Գրոսիին

Միֆ 3. Պարտադիր կուտակայինը ներդրվել է թոշակառուների համար. Սուրեն Պարսյան

Մաս 1 / Մաս 2

Համաշխարհային պատմության մեջ բացառիկ երևույթ է, երբ «կենսաթոշակային բարեփոխումը» նախաձեռնում և իրականացնում է կենտրոնական բանկը։ Այս մասին իր  վերլուծության մեջ գրել է ՀՅԴ Բյուրոյի տնտեսական հետազոտությունների գրասենյակի պատասխանատու, տնտեսագետ Սուրեն Պարսյանը:

«Միֆ 3․ Պարտադիր կուտակայինը ներդրվել է թոշակառուների համար

Համաշխարհային պատմության մեջ բացառիկ երևույթ է, երբ «կենսաթոշակային բարեփոխումը» նախաձեռնում և իրականացնում է կենտրոնական բանկը։ Սահմանադրության համաձայն՝ Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի հիմնական նպատակը գների և ֆինանսական կայունության ապահովումն է։ Հետևաբար, ԿԲ-ի թիմն այս համակարգի կիառմամբ այլ նպատակ էր հետապնդում։

Հայաստանի Հանրապետությունում կենսաթոշակային համակարգի բարեփոխումների շուրջ քննարկումները սկսվել են դեռ 2000-ականների սկզբին։

2005 թվականի ապրիլի 28-ին ՀՀ կառավարության թիվ 666-Ն որոշմամբ հաստատվել են Հայաստանի Հանրապետության կենսաթոշակային ապահովության համակարգի բարեփոխումների հայեցակարգային մոտեցումները։

Կառավարության կողմից հաստատված փաստաթուղթը սահմանում է, որ «վերափոխումները չպետք է բերեն հաջորդ սերնդի հարկային բեռի և պետական պարտքի անկայունության։ Սա ենթադրում է, որ հարկային դրույքների որևէ բարձրացում անթույլատրելի է, այդ թվում՝ վերափոխման ներքո թողարկված պարտքի հետագա սպասարկման հետ կապված»։

2006 թվականի մայիսի 26-ին ՀՀ կառավարության «Հայաստանի Հանրապետության կենսաթոշակային ապահովության համակարգի բարեփոխումների հայեցակարգը հաստատելու մասին» թիվ 796-Ն որոշմամբ հաստատվում է համապատասխան հայեցակարգը։ Կառավարությունը ուժը կորցրած է ճանաչում թիվ 666-Ն որոշումը և օրենսդրական փաթեթի կազմումը վերապահում ոչ թե ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարին (ինչպես նախորդ որոշմամբ էր), այլ ՀՀ ֆինանսների և էկոնոմիկայի նախարարին և ՀՀ կենտրոնական բանկի նախագահ Տիգրան Սարգսյանին։

ԿԲ-ի սույն նախագծի իրականացման հիմնական նպատակը ոչ թե կենսաթոշակային խնդիրներն էին, այլ ֆինանսական շուկայում երկարաժամկետ փողերի ստեղծումը։ Հետագայում այդ ամենը ապացուցվեց փաստերով, մասնավորապես՝ պարտադիր կուտակային ֆոնդերի կառավարիչները հանրությունից հավաքած գումարները ներդրեցին բանկերում ավանդի տեսքով կամ ձեռք բերեցին ֆինանսաբանկային համակարգի կողմից թողարկված պարտատոմսեր։ Արդյունքում՝ այդ կազմակերպություններն ունեցան երկարաժամկետ և ցածր տոկոսներով փոխառու միջոցներ։

Դեռ այդ շրջանում Կենտրոնական բանկի կողմից իրականացվող կենսաթոշակային բարեփոխման էությունը միանշանակ չի ընդունվել գործադիրում և հանրության կողմից։ Սա նաև այն եզակի դեպքերից էր, երբ 2006 թվականին կառավարության դաշնակցական սոցապ նախարար Աղվան Վարդանյանը դեմ քվեարկեց իր համակարգած ոլորտին առնչվող հարցին։

Հետաքրքրական է, որ նոր բարեփոխումներին ընդդիմանում էր նաև հանրային հատվածը, որի բազմաթիվ ներկայացուցիչներ առաջին իսկ հրապարակային քննարումներից սկսեցին քննադատել ներկայացվող առաջարկությունները։ Այդ ժամանակահատվածում բարեփոխումները նախաձեռնող և իրականացնող թիմը ցանկություն էր հայտնել հնարավորության դեպքում այն ընդունել մինչև 2007 թվականի մայիսյան խորհրդարանական ընտրությունները` պատճառաբանելով, որ հայտնի չէ, թե ինչպիսի վերաբերմունք կարող է ունենալ նոր Ազգային ժողովը ոչ ժողովրդական նախագծի նկատմամբ։

Լինելով զգայուն ոչ միայն մասնագիտական, այլ նաև քաղաքական տեսակետից, բարեփոխումների սկիզբը հետաձգվեց 2007 և 2008 թվականները, իսկ այնուհետև նաև՝ 2012 և 2013 թվականների ընտրությունների պատճառաբանությամբ։ Անշուշտ, պարտադիր կուտակային կենսաթոշակային համակարգի հետաձգման վրա էապես ազդել է նաև ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի դիրքորոշումը, ով ի տարբերություն Սերժ Սարգսյանի, համոզված չէր այս համակարգի արդյունավետությամբ և սոցիալական բաղադրիչով։

Կենսաթոշակային բարեփոխումների իրականացումը և օրենսդրական փաթեթի ընդունման աշխատանքները մեծ թափ ստացան 2008 թվականից, երբ Հայաստանի Հանրապետության վարչապետ նշանակվեց Տիգրան Սարգսյանը։ 2009 թվականին հայ-թուրքական արձանագրություններով պայմանավորված Հայ Յեղափոխական Դաշնակցությունը դուրս եկավ կոալիցիայից, որն ամբողջությամբ ազատեց պարտադիր կուտակային կենսաթոշակային համակարգի կողմնակիցների ձեռքերը։

Առկա խնդիրների վերաբերյալ ամբողջական տեղեկություններ ունենալու համար առաջարկում եմ ծանոթանալ ՀՅԴ Բյուրոյի տնտեսական հետազոտությունների գրասենյակի «ՄԻՖԵՐ ԵՎ ԻՐԱԿԱՆՈւԹՅՈւՆ ՊԱՐՏԱԴԻՐ ԿՈւՏԱԿԱՅԻՆ ԿԵՆՍԱԹՈՇԱԿԱՅԻՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԻ ՄԱՍԻՆ» թիվ 6 վերլուծությանը https://bit.ly/2J8FHh4)»,- ասվում է գրառման մեջ։

Հետևեք մեզ Telegram-ում
Հետևեք մեզ YouTube-ում
Websiite by Sargssyan
Հետևեք մեզ Facebook-ում https://www.facebook.com/ZhamLratvakan