Որոշ շերտերի կոչ ենք անում զերծ մնալ նրա ապագա կառավարման «լուծը կիսելուց». Վարդան Ղուկասյանի գրասենյակ ՔՊ-ի ստեղծման օրվանից սկսած Գյումրին երբեք չի ունեցել ՔՊ-ն ներկայացնող քաղաքապետ. Ռուբեն Մխիթարյան Մեր համոզմամբ, գյումրեցիները չեն փոշմանելու, որ տվել են այդ 2 մանդատը «Մայր Հայաստանին», որովհետեւ տեսնելու են մաքսիմալ աշխատանք. Կարեն Սիմոնյան
6
Գյումրու հետ կապված ՔՊ-ականների ստերի, մանիպուլյացիաների մասին մի քանի դիտարկում․ Դերենիկ Մալխասյան Բա Տիգրան Ավինյանը և Արամ Սարգսյանը չեն ամաչո՞ւմ, Նիկոլ Փաշինյա՛ն... Եթե երկուշաբթի մեր հարցին դրական լուծում չտվեցին, մեր ողջ ժողովուրդը պալատկեքը խփելու է Նիկոլի տան դեմը. Ակցիայի մասնակից Հանրային ռադիոյի տնօրեն Արմեն Քոլոյանը դժոխքի է վերածել Ռադիոյի աշխատողների կյանքը:. «Հրապարակ» Քասախ և Պռոշյան համայնքների բնակիչները փակել են Աշտարակ տանող մայրուղին Սա համարում եմ բոլորիս հաղթանակը. Կարեն Սիմոնյան Փոքր հաղթանակ և մեծ սպասումներ. Անդրանիկ Թևանյան ՀՐԱՏԱՊ ԼՈՒՐ. Մարտուն Գրիգորյանը հանդես է եկել հայտարարությամբ Փաշինյանին պետք է, որ Ավինյանը մնա իր կառավարման տիրույթում. Մանուկ Սուքիասյան (տեսանյութ) Փաշինյանն ուշքի չի գալիս Պատերազմ Արցախում
Որոշ շերտերի կոչ ենք անում զերծ մնալ նրա ապագա կառավարման «լուծը կիսելուց». Վարդան Ղուկասյանի գրասենյակ Աստծո պատիժը՝ ձեզ հրաման տվողների գլխին։ Էդքան բան. երբ իրավապաշտպանը այլ բառեր չի գտնում Խնածախում կրկին կրակոցներ են լսվել Պաշտոնական Երևանը պետք է որոշի, թե որտեղ է ավելի լավ․ Գալուզինը՝ Հայաստանի՝ ԵՄ-ին անդամակցելու հեռանկարի մասին Գյումրու հետ կապված ՔՊ-ականների ստերի, մանիպուլյացիաների մասին մի քանի դիտարկում․ Դերենիկ Մալխասյան Բա Տիգրան Ավինյանը և Արամ Սարգսյանը չեն ամաչո՞ւմ, Նիկոլ Փաշինյա՛ն... Գյումրին ցույց տվեց՝ հնարավոր է տարանջատված ու ընտրություններով հաղթել Նիկոլին. Նարեկ Մանթաշյան Սպառողական շուկայում գներն աճել են 3.3%-ով․ «Ժողովուրդ» Փաշինյանի առավելագույնը 2026 թիվն է. Գառնիկ Դանիելյան Եթե երկուշաբթի մեր հարցին դրական լուծում չտվեցին, մեր ողջ ժողովուրդը պալատկեքը խփելու է Նիկոլի տան դեմը. Ակցիայի մասնակից Հույսի զգացումը չի դադարել մեր մեջ, այն ճիշտ ժամանակին կգործադրվի, այդ օրերը չեն ուշանա. Բագրատ Սրբազան ՔՊ-ի ստեղծման օրվանից սկսած Գյումրին երբեք չի ունեցել ՔՊ-ն ներկայացնող քաղաքապետ. Ռուբեն Մխիթարյան «Ոստիկանն ինձ uեռական բնույթի հայհnյանք տվեց, ասաց՝ կտանեմ, քեզ կկորցնեմ». Ակցիայի մասնակից Հանրային ռադիոյի տնօրեն Արմեն Քոլոյանը դժոխքի է վերածել Ռադիոյի աշխատողների կյանքը:. «Հրապարակ» Մեր համոզմամբ, գյումրեցիները չեն փոշմանելու, որ տվել են այդ 2 մանդատը «Մայր Հայաստանին», որովհետեւ տեսնելու են մաքսիմալ աշխատանք. Կարեն Սիմոնյան ՔՊ ուղեղները որոշեցին հանել այս տրանսպորտը ու փոխարենը ոչինչ հիմա չի աշխատում. Մուրազի Ամբողջ կյանքը գիտությանն ու պետական ծառայությանը նվիրած մարդն այսօր բանտում է, այն էլ` ադրբեջանական. Աբրահամյան Ո՞ր մի բանիմաց մասնագետն իր անունը կկապի այս իշխանությունների հետ. «Փաստ» Անպատժելիության ծանր հետևանքները. «բեսպրեդելը» երբեք լավ տեղ չի տանում, այդ թվում՝ «բեսպրեդել շիկներին». «Փաստ» Քասախ և Պռոշյան համայնքների բնակիչները փակել են Աշտարակ տանող մայրուղին Ամեն գնով ուզում են 15 հազար դրամ տուգանեն տրանսպորտից անվճար օգտվող քաղաքացիներին Պարեկները ռեյդի են դուրս եկել ՔՊ-ում երկրորդ շոկն ապրեցին Իշխանությունն իրավիճակին չի տիրապետում Freedom House-ն ավարտում է աշխատանքը Հայաստանում Հայ գերիների ազատ արձակման պահանջով խնդրագիր՝ ուղղված ԵԱՀԿ բարձրաստիճան պաշտոնյաներին Արձանագրվել են ազատությունից զրկված անձանց մարմնական վնաuվածքներ. ՄԻՊ ՆԳՆ-ն հերթական խաբեության մասին է զգուշացնում Ո՞րն է իշխանափոխության այլընտրանքը․ «Կարճ ասած» Իրանը պատրաստ է ցանկացած սցենարի. դեսպանը մեկնաբանել է հնարավոր պատերազմի մասին լուրերը

Ո՞ճ, թե՞ հիվանդություն. Էլ Գրեկոյի, Մոնեի ու Դեգայի արվեստի գաղտնիքը

Փիրուզյան բժշկական կենտրոնը շարունակում է “Medicine in Art” ուշագրավ շարքը, որի շրջանակներում Ձեզ ենք ներկայացնում հանճարեղ նկարիչների գործերի միջոցով մեզ հասած մեծաթիվ արժեքավոր ու հետաքրքիր փաստեր՝ կապված բժշկության հետ:

1913 թվականին Փարիզում բժիշկների մի խումբ առաջարկեց տեսություն, ըստ որի Իսպանական Վերածննդի մեծագույն նկարիչ Էլ Գրեկոն (1541-1614 ) ուներ աստիգմատիզմ, որի պատճառով էլ նրա կտավներում պատկերները յուրահատուկ երկարաձգված տեսք ունեն: Աստիգմատիզմն աչքերի հիվանդություն է, երբ ակնագունդը կորցնում է իր գնդաձևությունը, արդյունքում պատկերները տարբեր առանցքներում ունենում են ոչ իրական չափեր:

 

Չնայած շատ ակնաբույժների, արվեստագետների և այլ մասնագետների հակառակ պնդումներին, այս վարկածը տասնյակ տարիներ թվում էր իրական: Ըստ Կալիֆորնիայի համալսարանի հոգեբանության պրոֆեսոր Ստյուարտ Անստիսի` “եթե նույնիսկ Էլ Գրեկոն ունենար աստիգմատիզմ, նա կհարմարվեր դրան, և նրա կերպարները հիշողությամբ, թե բնօրինակից արված կունենային նորմալ համաչափություններ: Նրա ձգված ֆիգուրներն արտիստիկ դրսևորում են, այլ ոչ թե տեսողական սիմպտոմ

Ջեյմս Ռևինը` օֆթալմոլոգ Օհայո նահանգի Տոլեդո քաղաքից, որն ուսումնասիրել է շատ հայտնի նկարիչների աչքի հիվանդությունները, մասնավորապես նշում է, որ առանց կոռեկցիոն ոսպնյակների աստիգմատիկներն իրականությունը տեսնում են աղավաղված: Բացի այդ չկան փաստեր, որ 16 րդ դարում, երբ ապրել և ստեղծագործել է Էլ Գրեկոն, կային ոսպնյակներ, որ կարող էին շտկել պրոգրեսիվող աստիգմատիզմը:

Այլ հեղինակներ հիմնվելով Էլ Գրեկոյի գործերի ռենտգեն հետազոտությունների արդյունքների վրա, նշում են, որ տաղանդավոր նկարչի ֆիգուրների տակ արված նշագծումներն ունեն բնական չափսեր, առավել իրական համամասնական կոմպոզիցիաներ են: Սա խոսում է այն մասին, որ Էլ Գրեկոն գիտակցաբար է ընտրել այդ ոճը: Ճիշտ է դարերից մեզ հասած գրառումներից մեկում մեծանուն նկարիչն ասում է, որ “իրեն համար առավել կարևոր է գույնը, ոչ թե ձևը”, սակայն նրա ընտրած յուրահատուկ ոճը պատկերներին տալիս են առավել եթերային, դեպի վեր, երկինք և հավերժություն ձգտող տպավորություն:

Արվեստի գործերն ուսումնասիրող բժիշկներն ավելի ապահով հողի վրա են, երբ նրանց հետազոտություններն հիմնված են նաև մեզ հասած բժշկական փաստաթղթերի վրա: Դոկտոր Ռևինը, որը մանրակրկիտ ուսումնասիրել է Կլոդ Մոնեի ( 1840-1926 ) կատառակտի զարգացման պատմությունը, նշում է թե ինչպես է ոսպնյակների աստիճանական պղտորացումն անդրադարձել ֆրանսիացի մեծ իմպրեսիոնիստի արվեստի վրա:

Կլոդ Մոնեի կատառակտն ախտորոշվել է 1912-թվականին, երբ նա 72 տարեկան էր: Իհարկե հիվանդությունը սկսվել էր տարիներ առաջ և նրա աստիճանական զարգացումը կարելի է տեսնել նրա ուշ շրջանի կտավներոմ: Այն առավել ակնառու է Մոնեյի “Ջրաշուշաններ”-ի շարքում, որը նա նկարել է տարիներ շարունակ: Ընդհանուր պղտորվածություն, գույների խամրածություն, նուրբ դետալների կորուստ: Գույները դառնում են առավելապես դեղնա-շագանակագույն, կաղապարված: Սա այն գույների սահմանն է, որ կատառակտով հիվանդները կարող են տեսնել: Նրանք կորցնում են մանուշակագույնը և կապույտը տեսնելու ունակությունը:

Ինքը ` Կլոդ Մոնեն, 1918թ-ին մի լրագրողի տված հարցազրույցում նշել է իր տեսողության խնդիրների մասին. “Ես այլևս չեմ կարողանում նկարել լույսը նույն ճշգրտությամբ, կարմիրը պղտոր է ինձ համար, վարդագույնը`տաղտուկ ու անկենդան, միջանկյալ և ցածր տոները փախչում են ինձանից”: Արդեն 1922թ-ին Մոնեն համարյա կույր էր, կարողանում էր ընկալել միայն լույսը, բայց ոչ պատկերների ձևն ու գույները: Կատարվեց աջ աչքի կատառակտի վիրահատություն, որից նրա տեսողությունը վերականգնվեց այն աստիճանի, որ ստիպված էր թեթև դեղին ապակիներով ակնոց կրել, քանի որ կապույտ գույները շատ վառ էր ընկալում և չէր դիմանում լույսին:

Կյանքի վերջին չորս տարիների ընթացքում Կլոդ Մոնեն ավարտեց իր “Ջրաշուշաններ” -ի շարքը, և այդ ժամանակահատվածի կտավներում, միգուցե շնորհիվ հիվանդության, կամ մասնակի վերականգնված տեսողության, ունենք յուրահատուկ գունային զուգակցումներ` մեղմ ու փափուկ մանուշակագույն, և միևնույն ժամանակ, վառ ու լուսավոր կապույտ երանգներ:

Իմպրեսիոնիզմի ժամանակաշրջանի մեկ այլ տաղանդավոր նկարչի` Էդգար Դեգայի (1834 -1917), արվեստի վրա ևս անդրադարձել են նրա տեսողության հետ կապված խնդիրները: Գտնում են, որ Դեգան ուներ ցանցենու մակուլյար դեգեներացիա: Սա աչքերի հիվանդություն է, երբ աստիճանաբար կորցնում են տեսադաշտի կենտրոնական հատվածում տեսողությունը: Պերիֆերիկ տեսողությունը պահպանվում է, բայց կենտրոնականը դառնում է աղավաղված և պղտոր: Հիվանդությունը սկսվել էր, երբ նկարիչը 35 տարեկան էր: 1870թ-ին ֆրանկո-պրուսական պատերազմի ժամանակ, երբ նկարիչը կամավորագրվոմ է Ազգային գվարդիայի շարքերը, հրաձգության վարժանքների ժամանակ հայտնաբերվոմ են նրա տեսողության խնդիրները:

Այս խնդիրները Էդգար Դեգային անհանգստացնում են ողջ կյանքում: Հետագա տարիների ընթացքում հիվանդությունն այն աստիճանի խորացավ, որ արդյունքում Դեգան դադարեց նկարել և զբաղվում էր միայն քանդակելով: Տեսողության բացակայությունը տաղանդավոր նկարիչը կյանքի վերջին տարիներին փոխարինեց տակտիլ զգացողության զարգացմամբ ու ստեղծեց մեծաթիվ արժեքավոր քանդակներ:

Այսպիսով դժվար է լիարժեք բացատրել յուրահատուկ ոճի զարգացումը գիտակցակա՞ն, թե՞ ենթագիտակցական պրոցես է: Ի՞նչ աստիճանի են տարբեր առողջական խնդիրներն անդրադառնում ոճի ձևավորման, հեղինակի աշխարհընկալման և արդյունքում որպես մեծանուն գործեր մատուցման վրա: Միգուցե տեսողության խնդի՞րն էր պատճառը Դեգայի խոսքերի.“Արվեստն այն չէ ինչ մենք տեսնում ենք, այլ այն է ինչ մենք ստեղծում ենք”:

 

Հետևեք մեզ Telegram-ում
Հետևեք մեզ YouTube-ում
Websiite by Sargssyan
Հետևեք մեզ Facebook-ում https://www.facebook.com/ZhamLratvakan