Հայաստանը՝ որպես սուվերեն պետություն, ինքն է որոշում իր քաղաքականությունը․ Զախարովա ՀՀ ՍԴ որոշումը՝ պետականության կազմալուծման գործընթացի պաշտոնական սկիզբ Հայաստանը հաշվարկում է բոլոր ռիսկերը՝ կապված ՀԱՊԿ-ից դուրս գալու որոշման հետ․ ՀՀ ԱԳ նախարար
3
Բագրատ սրբազանը Հ1-ի եթերում Հ1-ը հատուկ պահպանվող օբյեկտ է. մեր ծառայությունն ենք իրականացնում. ոստիկանապետ Բագրատ սրբազանը և բազմաթիվ քաղաքացիներ Հ1-ի մոտ են. Ուղիղ Ի՞նչ էր նշանակում Իրանի հռթիռային հարձակումը Իսրայելի վրա, և ինչ հետևանքներ կարող են լինել մեր տարածաշրջանի համար ՔՊԿ-ական պատգամավոր Գագիկ Մելքոնյանի դեմ «Արմ Կոնսուլ» փաստաբանական գրասենյակը հաղորդում է ներկայացրել ՀՀ գլխավոր դատախազություն ներազգային թշնամանք և Արցախից բռնագաղթածների նկատմամբ ատելություն տարածելու համար Սոնա Աղեկյանին Երևանի ավագանու մանդատից ապօրինի զրկելու դատական նիստը հետաձգվել է ՔՊ-ում Փաշինյանի հրաժարականի գործընթաց կսկսվի՞․ որն է Անդրանիկ Քոչարյանի դերը Իսրայելից հայտնում են, որ հարավային Լիբանանում ծանր մարտեր են ընթանում Խորհրդարանը օրակարգի մեծ մասը մեկ օրում սպառել է.Ուղիղ Իսրայելը էլ ավելի հզոր գրոհների կենթարկվի, եթե պատասխանի Իրանի գործողություններին․ ԻԻՀ պահապանների կորպուս Պատերազմ Արցախում
Բագրատ սրբազանը Հ1-ի եթերում Հ1-ը հատուկ պահպանվող օբյեկտ է. մեր ծառայությունն ենք իրականացնում. ոստիկանապետ Ամերիաբանկի հատուկ առաջարկը Mastercard նոր քարտապաններին. 1% քեշբեք և մեծաքանակ նվերներ Պատրաստվեք, ևս մեկ վտանգավոր պահանջ իրականություն կարող է դառնալ․ «Կարճ ասած» Հայաստանը՝ որպես սուվերեն պետություն, ինքն է որոշում իր քաղաքականությունը․ Զախարովա Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունել է Մյուռոնօրհնեքի կնքահայր Սամվել Կարապետյանին Սատանան մանրուքների մեջ է. Արթուր Խաչատրյանը՝ Նիկոլ Փաշինյանին. Տեսանյութ Բագրատ սրբազանը և բազմաթիվ քաղաքացիներ Հ1-ի մոտ են. Ուղիղ Ամերիկյան հրահանգիչներից էր եկել... Պազիկներով և մեծ ավտոբուսներով հրապարակ բերվեցին ոստիկանության զորքեր Նպատակը վախի մթնոլորտի տարածումն ու հնարավոր բռնաճնշումների արդարացումն է․ Քրիստինե Վարդանյան Իզուր մոտեցաք ամբիոնին, ես ձեզ հարց չէի ուղղել. եթե ձեզ հարց չեն տալիս` մի պատասխանեք. Աղվան Վարդանյանը` Նիկոլ Փաշինյանին (Տեսանյութ) «Տղաներս բացարձակ չեն երգում, երգն իրենցը չէ, Զաբելը՝ դեռ կտեսնենք». Սիրուշո Ընդամենը փոքրիկ ֆաշիստի՝ Նիկոլի հերթական էժանագին բեմադրությունն էր. Գագիկ Համբարյան Իլհամ Ալիևը հերթական պահանջն է առաջ քաշում Ի՞նչ էր նշանակում Իրանի հռթիռային հարձակումը Իսրայելի վրա, և ինչ հետևանքներ կարող են լինել մեր տարածաշրջանի համար ՔՊԿ-ական պատգամավոր Գագիկ Մելքոնյանի դեմ «Արմ Կոնսուլ» փաստաբանական գրասենյակը հաղորդում է ներկայացրել ՀՀ գլխավոր դատախազություն ներազգային թշնամանք և Արցախից բռնագաղթածների նկատմամբ ատելություն տարածելու համար Փաշինյանը ընդլայնում է հանցակիցների շրջանակը՝ ներգրավելով ՍԴ-ին և ԱԺ-ին. Արամ Օրբելյան Հերթական անգամ դավաճանում են, ուրանում են Արցախը. Սա ժողովրդի համար պետք է ցուցիչ լինի. Արծվիկ Մինասյան ՀՀ ՍԴ որոշումը՝ պետականության կազմալուծման գործընթացի պաշտոնական սկիզբ Սոնա Աղեկյանին Երևանի ավագանու մանդատից ապօրինի զրկելու դատական նիստը հետաձգվել է ՔՊ-ում Փաշինյանի հրաժարականի գործընթաց կսկսվի՞․ որն է Անդրանիկ Քոչարյանի դերը Հայաստանը հաշվարկում է բոլոր ռիսկերը՝ կապված ՀԱՊԿ-ից դուրս գալու որոշման հետ․ ՀՀ ԱԳ նախարար Իսրայելից հայտնում են, որ հարավային Լիբանանում ծանր մարտեր են ընթանում Իշխանությունը 2020թ-ին հայ ազգին տարել է գծված, պլանավորված պարտության. Տիգրան Քոչարյան Qatar Airways-ն անժամկետ չեղարկել է դեպի Հայաստան չվերթերը Իրանում չեղարկվել են բոլոր ավիաչվերթները Իսրայելի դեմ երեկվա գործողությունը կայունացնող միջոց էր, մենք մտադիր չենք շարունակել․ Իրանի ԱԳՆ Օգտագործված-դուրս շպրտվածները․ «Կարճ ասած» Ժողովուրդը տուգանքի մատերիալ է՛ և վերջ…

Զինված ուժերի փոփոխությունները չեն բխում առկա սպառնալիքների տրամաբանությունից․ Տիգրան Աբրահամյան

Հայաստանի վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանն իր վերջին մարզային այցի շրջանակներում տեղի ունեցած հանդիպման ժամանակ հայտարարել է, թե «պետք է գրավիչ դարձնենք ծառայությունը, ժամկետային զինծառայության համակարգը ընդհանրապես փոխենք, ժամկետը կրճատենք. կա գաղափար, որ պետք է լինի 5 տարին մեկ 3-ամսյա ծառայություն, որպեսզի երիտասարդները մարտական նվազագույն հմտություններին տիրապետեն»:

Պարտադիր ժամկետային ծառայության կրճատման հարցը հավակնում է իշխանության հայտարարած «Զինված ուժերի բարեփոխումների» առանցքը դառնալ՝ առաջին հերթին նկատի ունենալով այն հանգամանքը, որ Հայաստանը մտնում է ընտրական փուլ, իսկ դա ենթադրում է պոպուլիզմի և խոստումների անսահման դրսևորումներ:

Նիկոլ Փաշինյանն, իհարկե, գիտի, թե ինչպես ճիշտ թիրախ կամ լսարան ընտրել, այլ բան է, որ սեփական իշխանությունը երկարաձգելն ու վերարտադրվելը գերակա են Հայաստանի ազգային շահերին և նպատակներին:

Մինչև բուն առաջարկին անցնելը, շարունակելով պոպուլիզմի թեման նշեմ, որ դրանով իշխանությունը քարոզչական երկու ալիք է ապահովելու:

Առաջինն, ինչպես նշեցի, ժամկետային ծառայության կրճատումն է, որը տարածվում է մեծ թվով ընտանիքների վրա, երկրորդ, պարտադիր ժամկետային, պայմանագրային ծառայողների կրճատման արդյունքում «կտնտեսվեն» գումարներ, որոնք, պայմանականորեն, կարող են ուղղվել թոշակների բարձրացմանը կամ սոցիալական մեկ այլ ուղղությամբ ծրագրի, ինչը կապահովի իշխանության փիար արշավի երկրորդ ալիքը:

Ի դեպ, չնայած պայմանագրայինների որոշ մասի կրճատման մասին պաշտոնական տեղեկատվություն դեռևս չկա, սակայն տարբեր պատճառաբանություններով, տեղեկություններ կան վերջին տասնամյակում ձևավորված պայմանագրային ստորաբաժանումների մի մասը կրկին պարտադիր ժամկետային ծառայողներով համալրելու հարցը:

Գանք պարտադիր ժամկետային ծառայության կրճատմանը: Լրացուցիչ չքննարկելով այս նախաձեռնության նախընտրական դրդապատճառները, դիտարկենք այն հնարավոր գործոնները, որոնք իշխանությանը թույլ են տալիս գնալ նման քայլի:

Եթե նույնիսկ չդիտարկենք զինված ուժերը նպատակային կազմաքանդելու հանգամանքը, ապա Փաշինյանի կառավարության դրդապատճառներից առաջինն Արցախ զորակոչ չուղարկելու հանգամանք է:

Վերջին զորակոչին, Արցախ նախատեսված տեղափոխությունները դադարեցվեցին, իսկ այդ ռեսուրսն ամբողջությամբ ուղղվեց ՀՀ զորամասեր:

Դա վերաբերվում է նաև Հայաստանի ուսումնական զորամասերում սերժանտական, մասնագիտական կուրսերի մեջ գտնվող զինծառայողներին, որոնք 6-ամսյա ժամկետից հետո պետք է մեկնեին Արցախի տարբեր զորամասեր:

Երկրորդ գործոնը, որն անմիջապես կապված է առաջին դրույթի հետ՝ Հայաստանում ձևավորված պայմանագրայինների ինստիտուտն է, որի պայմաններում մեծ թվով զորամասեր՝ դիրքապահ կամ թիկունքային, ապահոված են պայմանագրային անձնակազմերով, իսկ դեպի Արցախ զորակոչը կանգնեցնելու պարագայում, զինված ուժերի ներկայիս կառուցվածքի պայմաններում, առաջին հայացքից այդքան զինծառայողի անհրաժեշտություն չկա:

Երրորդ հանգամանք, Ռուսաստանի հետ տարվող բանակցությունները և Հայաստանի սահմանի համատեղ պահպանության օրակարգն է: Հայաստանի վարչապետն ու պաշտպանության նախարարը վերջին ամիսներին ակտիվորեն քննարկման մեջ են դրել ռուսական 102-րդ ռազմաբազային անձնակազմի ընդլայնման և համատեղ սահմանի պահպանման հատվածը մեծացնելու հանգամանքը:

Ենթադրելի է, որ ՌԴ-ի հետ այս թեմայով կա որոշակի փոխըմբռնում, նույնիսկ հայտարարվեց Սյունիքում ՌԴ 102-րդ ռազմաբազայի հենակետ տեղակայելու մասին, սական վերջնականապես դեռ պարզ չէ, թե սահմանի որ հատվածները կանցնեն ՌԴ սահմանապահ զորքերի պահպանության տակ:

Հասկանալի է, որ եթե նույնիսկ խոսք գնա Մեղրի-Գորիս հատվածի մասին, ապա Հայաստանի զինված ուժերը մարտական հերթապահությունից մեծ թվով ստորաբաժանումներ հանելու հնարավորություն կստանա:

Առաջին հայացքից թվում է, որ կան օբյեկտիվ հիմքեր կարծելու, որ ոչ միայն պարտադիր ժամկետային ծառայողների, այլ նաև պայմանագրայինների մի մասի կրճատումը ընկալելի գործընթաց է, սակայն կրկնում եմ՝ դա միայն առաջին հայացքից:

ՌԴ-ի հետ սահմանների համատեղ պահպանության ընդլայնումը, իհարկե, բխում է Հայաստանի շահերից, սակայն դա ոչ թե հիմք է բանակի կրճատմանը գնալու, այլ ռազմավարական տարբեր ուղղություններում, մարտական հերթապահություն չիրականացնող զորամասերի հիմքի վրա մարտունակ զորամասեր/բրիգադներ/զորամիավորումներ հիմնելու հարցը:

Սա ունի նվազագույնը երեք պատճառ: Առաջին, Արցախում էականորեն կրճատվող զինված ուժերի պայմաններում, Հայաստանը պետք է ունենա այնպիսի մարտունակ, տեխնոլոգիական հնարավորություններով մոբիլ ստորաբաժանումներ, որոնք անհրաժեշտության դեպքում արագ կտեղափոխվեն Հայաստանի կամ Արցախի «թեժ կետեր» և ունակ կլինի մարտական խնդիր կատարելու:

Չմոռանանք, որ Ադրբեջանի հետ խաղաղության պայմանագիր դեռ չունենք, հրադադարը կարգավորվում է եռակողմ հայտարարությամբ, որը ենթադրում է՝ 5 տարվա ժամկետ: Իսկ դրա ժամկետը լրանալուց 6 ամիս առաջ կողմերից յուրաքանչյուրը իրավունք ունի այն չերկարաձգել:

Պարզ ասած, 4-4,5 տարի հետո Հայաստանն ու Արցախը կարող են բախվել նոր պատերազմի, իսկ այդ պայմաններում Արցախն ու Արցախի մեր հայրենակիցների պաշտպանության ապահովումը թիվ մեկ խնդիրն է դառնալու:

Երկրորդ, Ադրբեջանը՝ Թուրքիայի անմիջական մասնակցությամբ, սկսել է զինված ուժերի արդիականացման նոր գործընթաց՝ թուրքական բանակի մոդելով, ինչը նշանակում է, որ այս երկիրը միջնաժամկետ կամ երկարաժամկետ կտրվածքով կարող է նոր սպառնալիք ստեղծել Հայաստանի և Արցախի համար: Հատկապես որ հետպատերազմյան փուլի իրողությունները մեզ բավականին խոցելի են դարձրել՝ ավտանգության համար եռապատկել, քառապատկել մեր սպառնալիքները:

Երրորդ, Հարավային կովկասում  Թուրքիայի աճող դերակատարությունը, ՌԴ-ի հետ բախվող շահերը և հետպատերազմյան ժամանակաշրջանում վերջինիս ամբիցիաները չեն բացառում որևէ փուլում Թուրքիայի ուղիղ մասնակցություն Հայաստանի դեմ պատերազմական գործողություններին կամ նրա դրդմամբ և աջակցությամբ, օրինակ՝ Նախիջևանի Համազորային բանակի ներգրավում մարտական գործողություններին: Սա իհարկե ենթադրում է նաև Ադրբեջանի մասնակցություն:

Որքան էլ, որ ՌԴ-ի ներկայությունը էական զսպող դերակատարություն ունի ինչպես Ադրբեջանի, այնպես էլ Թուրքիայի դեպքում, այնուամենայնիվ դժվար է տարբեր ժամանակային կտրվածքով հաշվարկել ՌԴ-Թուրքիա, ՌԴ-Արևմուտք դիմակայությունը, ՌԴ ներքին վերադասավորումներն ու դրա հետևանքները և ցանկացած պարագայում Հայաստանի նման երկրների համար ռազմական բյուջեների կրճատումները ավելի շատ արկածախնդրության են նման:

Որևէ մեկը չի հերքում, ավելին՝ կա ձևավորված համոզմունք, որ բանակը վերափոխումների շեմին է, նախկին մոդելը, սխեմաները այլևս չեն աշխատում կամ դրանց արդյունավետությունը խիստ նվազել է:

Փոխվել է կամ պետք է փոխել զինված ուժերի դեմ դրվող խնդիրները՝ հենց միայն դեպի Արցախ դադարեցված զորակոչի պայմաններում, սակայն ցանկացած արմատական փոփոխություն՝ ինչ անվան տակ էլ լինի, պետք է լինի հիմնավորված:

Պետք է դրվի հստակ նպատակները, դրան հասնելու ճանապարհները: Պարզ ասած, քաղաքական առումով պետք է ձևակերպվի բանակի խնդիրը և ըստ այդմ՝ մանրամասն քննարկել, թե ինչ մոդելով ենք գնում զինված ուժերի արմատական փոփոխություններին:

Այս պահին անվտանգության ուղղությամբ մեր քաղաքականությունը հստակ ձևակերպված չէ, եթե նույնիսկ կան պաշտոնական դիրքորոշումներ դրանք չեն բխում եղած իրողությունների իրական մարտահրավերներից: Փոփոխությունների առանձին դետալները, քաղաքական գնահատականները, ՌԴ-ի հետ քննարկումները պետք է դիտարկել մեկ ընդհանուր փաթեթում, իսկ այսօր նման բան չկա:

Այնպես որ, վերադառնալով հոդվածի սկզբնամասին, եզրակացություններս վատատեսական են: Պարտադիր ժամկետային ծառայության կրճատումն ունի առաջնային մեկ դրդապատճառ, որի անունն էլ արտահերթ ընտրություններ, իսկ այն չի բխում է Հայաստանի և Արցախի անվտանգային առաջնահերթություններից:

Հետևեք մեզ Telegram-ում
Հետևեք մեզ YouTube-ում
Websiite by Sargssyan
Հետևեք մեզ Facebook-ում https://www.facebook.com/ZhamLratvakan